[XP] Windows hangt bij login en install

Pagina: 1
Acties:

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Ik heb eergisteren een nieuwe computer gekregen op mijn werk. Een AMD Sempron (geen idee hoeveel ghz) op een Asus A7V8X-X moederbord en een ATI Radeon 9200 grafische kaart. Verder zit er helemaal niks in als een DVD brander, zelfs geen diskettestation.

Nu had ik Windows XP SP 1 geinstalleerd (helemaal legaal met keys etc.) en daarop Thunderbird, mozilla, photoshop, etc. Anderhalve dag heeft mijn systeempje helemaal netjes gewerkt.

Nu wil ik vandaag mijn computer opstarten en blijft ie hangen bij het inlogvenster van windows. Na een aantal reeboots kwam ik erachter dat de muis gewoon netjes werkt tot ik een toets aanraak op het toetsenbord. Dan reageert het systeem nergens meer op, wel kan ik dan mijn comp gewoon uitzetten.

Na veel geklooit besluit ik maar om windows XP opnieuw te installeren. Boot-CD erin van windows, setup opgestart, gaat allemaal goed. Tot ik op het scherm kom met de keuze om windows te installeren, te herstellen of de setup af te sluiten. Dan reageert ie weer nergens op.

Wat kan dit in godsnaam zijn? Moederbord stuk denk ik niet, is net nieuw en hij reageert soms wel op het toetsenbord. Toetsenbord is dus ook niet stuk (3 verschillende geprobeerd) en de muis ook niet (met en zonder muis geeft geen verschil).

Verwijderd

Harde schijf misschien? Wellicht bad clusters...

Of anders je geheugen. Het zou kunnen dat er een reepje stuk is en dat ie daar op hapert.

Klinkt misschien simpel, maar ik had laatst ook een pc die de ene keer wel wilde doorstarten tot in w2k en de andere keer hield ie halverwege opstarten op.

Check t even zou ik zeggen... ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je gewoon je BIOS setup in gaat - en je drukt op een toets, hangt je PC dan ook?
Probeer (naast de tips van NeoTheOne) ook nog eens om via bv. iets als Knoppix te booten om te zien of je probleem dan weg is :)

• benico
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-07-2025
Probeer ook eens je moederbord te updaten naar de laatste versie. Dit schijnt soms ook te helpen. >:)

Ik heb niet alles, maar wel van alles ........

• The Rancor
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-08-2021
bios update, zet alles op default, dubbelcheck of er geen irq conflicten zijn

Nikon D50 18-55/55-200/50 1.8

Verwijderd

heb je toevallig een draadloos toetsenbord of muis dat ze op dezelfde kanaal staan ??

Verwijderd

Hmm denk dat dit misschien behoorlijk nutteloos is, maar ik heb hetzelfde probleem

Ik heb een semperon 2200+ (1500Mhz 9x166)
Mijn bios versie is 1003, dit gaf geen problemen met lockups zoals jij beschrijft, echter had ik dus een ander soort probleem.

Nou zoals elke pc-gebruiker heb ik dus besloten om te updaten bios, via de asus site de laatste bios 1013 gedownload en getest, prima gegaan.

boot up kom in windows xp login screen... muis beweegt niks aan de hand moment dat ik dus de keyboard toets indruk... muis vast toetsen bord reageert ook niet, kan alleen maar de windows xp netjes afsluiten door op de "uit knop" te drukken.. dus de os loopt niet vast maar gewoon de toetsenbord/muis werk niet meer.

Getracht dus de downgraden, bios 1012 - idem

1010 - geen boot up met de semperon cpu :S (zwart scherm... moet hard reset doen krijg ik weer scherm en de cpu speed = naar 900 Mhz verandert, op 9x100 werkt alles wel maja dat niet echt de bedoeling. dus met 900 mhz bios geflashed naar 1011

1011 - IDEM ALS 1010 :S

toen maar opgegeven en terug naar 1003 gegaan!! alles werkt weer, tja dat ander probleem treedt niet zo vaak op .. dus ja laat ik het maar daarop.

Kortom heb je het probleem, misschien een idee om dan helemaal terug te gaan naar 1003! (als je daar nog niet op was)

anders zou ik maar andere testen :S

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:26

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Gaat het hier om problemen met een VIA chipset? Dat heb ik namelijk icm een SoundBlaster Live kaart gehad. Wellicht dat het hier om peripherals gaat? Ik heb ergens terug kunnen vinden dat de oude SoundBlaster kaarten gebruik maken van een PCI routine die niet ondersteund wordt door VIA/ASUS. Als deze kaart in het systeem zit, is het syteem niet te installeren, en als de kaart eruit is, en het OS geïnstalleerd, en je plaatst de kaart er weer in, dan heb ik dezelfde symptomen als de TS beschrijft. Ook heb ik hetzelfde MoBo als TS, dus wellicht ligt het hieraan? Geprobeerd om apparatuur uit de kast te verwijderen en dan te testen?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Pagina: 1