Toon posts:

Wekkerradio display voor temps

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb hier nog zo'n wekkerradio display liggen en ik vroeg me af of ik dat in me computer kon bouwen en dan me temperaturen kan laten zien.
iemand ervaring mee?
Thanks!

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 00:22
Alles kan natuurlijk. Wordt wel een aardig potje solderen.

Zo'n display heeft een aanstuur gedeelte nodig die de termperatuur omzet in de benodigde signalen voor het display-segmenten. Daarnaast heb je dan ook nog een temperatuur-voeler & omzetter nodig.

Ik denk dat je goedkoper/sneller bent wanneer je FF zo'n temperatuur display oppikt bijHalfords o.i.d.

Het display zelf kan je wel evt. modden zodat je een tekst laat zien. Bijv. ON:P4. Hiervoor moet je dan de segments onder spanning zetten, vergeet niet dat elk segmentje eik een Led is die je met een voorschakelweerstandje 1K op bijv. 5V aansluit. Ben je echt handig kan je evt. de ledsegmenten aasnsturen via je parallel-poort.

Gezien je vraag(stelling), adviseer ik je toch maar FF te gaan shoppen.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-02 14:14

Nibbz

Postmaster General

doe je het gewoon andersom, koop je een display bij de halfords, en zet je die in je wekkerradio :). En die hang je in je pc... :d lol

13:37

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

PtrO schreef op 06 oktober 2004 @ 09:35:
Het display zelf kan je wel evt. modden zodat je een tekst laat zien. Bijv. ON:P4. Hiervoor moet je dan de segments onder spanning zetten, vergeet niet dat elk segmentje eik een Led is die je met een voorschakelweerstandje 1K op bijv. 5V aansluit. Ben je echt handig kan je evt. de ledsegmenten aasnsturen via je parallel-poort.
En zelfs dat gaat niet omdat zo'n display meestal gemultiplexed is.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 00:22
Beetje tweaker kan toch wel het display losrossen.

Meestal zitten op zo'n print van die grote - aparte segment displays.
Het multiplexen is daardat ze een gemeenschappelijke aansluiting (anode of kathode) hebben.

Je kan dit makkelijk vastellen wanneer het segment display een hele berg connectors heeft. Elk pootje stuurt een segmentje-streepje aan.

Heb je met 4 cijfers maar ongeveer 12-14 pennetjes, dan is ie idd gemultiplext en kanje er altijd nog een display-lamp van maken.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• Necrite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-12-2025
Misschien heb je hier wat aan: http://www.gideontech.com/content/articles/209/1
Pagina: 1