[Java] Programma vragen security en LookAndFeel

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik ben een programma aan het schrijven en dat moet over een login beschikken. Deze login word gemaakt door een verbinding met SSL en MD5 (MD5 alleen voor wachtwoord of course) de rest van alle verbindingen via SSL.

dit is dan nagenoeg niet te decrypten. Wel is het zo dat als ik inlog ik ergens moet opslaan of moet meegeven dat het programma dat ik schrijf dat de inlogger de rechten heeft om dat deel van het programma te gebruiken. Hoe moet je zoiets bewaren? In een cookie, locaal of in een bestandje, of gewoon een boolean aan de panel meegeven? Het is wle van belang dat er opgehaald kan worden waar welke gebruiker toegang tot heeft.

Maar nu mijn volgende vraag. het gaat om een voorraad systeem binnen een netwerk (Intern) op elke pc komt het programma te staan. Is het slim om 1 keer een verbinding te maken en die open te houden tot je het programma afsluit, OF moet je na iedere query de verbinding sluiten. Wat is het slimste?

De laatste vraag: Ik maak gebruik van LookAndFeel. Nu staat in mijn programma tijdelijk alles nog op default. Oftwel het programma bepaald zelf hoe alles eruit ziet. Nu staat alles geloof ik op de standaard Java look. Maar als ik een JDialog open dan staat deze in een soort windows layout. Dit is een beetje raar. Kan iemand mij vertellen waarom dit zo is. Ik gebruik de volgende code:

Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
public void inloggen()
        {
            Dialog passwordask = new Dialog (this,"Password",true);
        passwordask.setBounds(100,100,250,150);
        passwd = new JTextArea(5, 30);
            label = new JLabel("Please enter your password:");
            passwordask.add(label);
        passwordask.add(passwd);
        passwordask.setVisible(true);
   }

Het gaat in dit geval om een probeersel. Uiteindelijk moet dit een class gaan worden waarmee ik veel verschillende dingen kan maken. Maar het moet wel zo zijn dat de skin aangepast word aan het systeem waarop het draaid en dus niet dat het overal er als windows uit ziet.

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-04 09:28

Macros

I'm watching...

Ben je niet een beetje boven je stand aan het werken?

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• BSeB
Why, mijn doel is duidelijk. Verbindingen zijn er allemaal. Kan dit ook met PHP maken alleen wilde ik wat anders en dit bied meer mogelijkheden.

Ik wilde alleen wat meer inzicht in bovenstaande zaken. Overigens kan ik LookAnd Feel wel toepassen op een frame en natuurlijk de panels die daarin vallen, alleen werkt dit dus niet bij de JDialog

• nxt
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-02 09:36

nxt

weet je zeker dat je een JDialog gebruikt?
in je voorbeeldcode wordt er gebruik gemaakt van een (awt) Dialog
en dat zou wel kunnen verklaren waarom die dialog een ander uiterlijk heeft dan de rest

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-04 09:28

Macros

I'm watching...

Jij zou ongeveer de laatste die ik een voorraad beheer systeem zou laten maken voor 'mijn' bedrijf. Over die JDialog staat hierboven al. Je gebruikt geen JDialog, tada.
En over die connecties, is dat niet iets dat je zelf kan uitzoeken? Hoe zouden wij dat nou moeten weten met die weinig informatie die je geeft.
Je hebt duidelijk problemen met de basics en volgens mij stort je je in een te groot project dat je pet 3 keer te boven gaat.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• BSeB
Macros schreef op 06 oktober 2004 @ 11:13:
Jij zou ongeveer de laatste die ik een voorraad beheer systeem zou laten maken voor 'mijn' bedrijf. Over die JDialog staat hierboven al. Je gebruikt geen JDialog, tada.
En over die connecties, is dat niet iets dat je zelf kan uitzoeken? Hoe zouden wij dat nou moeten weten met die weinig informatie die je geeft.
Je hebt duidelijk problemen met de basics en volgens mij stort je je in een te groot project dat je pet 3 keer te boven gaat.
Offtopic:

1. Jha ik wist al dat ik een Dialog gebruikte en geen JDialog. Dit was al aangepast.
2. Ik vraag alleen informatie over de algemene aanpak van een interne verbinding
3. Basics of geen basics ik leer mezelf dingen aan als ik ze niet snap. Soms kom je daar niet uit en dan vraag je dat. Ik heb wel redelijk wat dingen gemaakt niet visueel, ook had ik nog geen try en catch blokken gebruikt. Nu wel; en snap ik de bedoeling. Ergens moet je een keer beginnen. Zo ben jij waarschijnlijk ook begonnen. En hoe weet JIJ nou hoe MIJN programma eruit komt te zien en HOE ik de voorraad BEHEER. Op het moment dat je dat zou weten dan zou je niet zo'n opmerking plaatsen, want natuurlijk maak ik geen SAP systeem of een ander zwaar ingewikkeld voorraadsysteem. Daarvoor heb je mensen die dat elke dag doen.

On topic verder:

Kan mij iemand nog helpen. Met misschien info waar ik wel iets aan heb.

Verwijderd

Nou waarom een flame als je de man ook gewoon kan helpen... blijikbaar weet je niet waarover je praat. een van onze mods mag best ingrijpen op dat soort gedrag!!!

Als je op google zoekt naar 'Jaas java tutorial' vind je vast iets wat je kan gebruiken

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-05 16:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* gorgi_19 gaat het topic maar eventjes op slot gooien, even rustig bijlezen.....

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-05 16:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* gorgi_19 ziet eik weinig nut om het topic weer opnieuw te openen. Binnen no-time gaat het waarschijnlijk toch weer ontsporen. Probleem lag in een verkeerde dialog welke aangeroepen werd; dus waarschijnlijk is het probleem opgelost. Zo niet, dan mag de TS een nieuw topic openen.

Sowieso geldt voor iedereen:
Zie je een topic wat niet door de beugel kan, maar een topicreport en ga niet zelf hakken met de botte bijl. Reageert een mod niet snel genoeg, dan weet men de weg naar Schop een Modje waarschijnlijk wel te vinden..

[ Voor 11% gewijzigd door gorgi_19 op 06-10-2004 15:00 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.