Toon posts:

PC wil niet meer aan? dood ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers.

Ik heb hier een werkstation zon desktop pctje dat een jaar lang in een server kast als linux server heeft gedraaid. En wat de oorzaak is waarom die uit stond of uitgegaan is heb ik niet meegekregen. Er is mij alleen gevraagd om deze pc te repareren.

De pc wil helemaal niet meer aan. Nu heb ik de ATX power knop achter op aan gezet. Wakeup LAN doet het, moederbord lampje brand dat die stroom heeft. Maar met de aanknop voorop gaat hij dus niet aan. Nu heb ik de schakelaar voorop het draadje gevolgt naar het moederbord en het stekkertje eruit getrokken en op die pinnetjes een stukje metaal gehouden om te kijken of die nu wel aan ging. Maar helaas ging dit ook niet lukken. Weten jullie misschien nog of een oplossing, of iets wat ik over het hoofd heb gezien?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 09:13 ]

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Andere voeding geprobeerd? Misschien in combinatie met een stekkertje schakelaar dat die wel werkt?

[ Voor 15% gewijzigd door Victor op 06-10-2004 09:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Andere voeding niet geprobeert. Ik mag het soort gelijke computers niet openrukken omdat die niet onder mijn beheer zijn. En een andere schakelaar lijkt mij niet nodig aangezien ik een stukje metaal tegen de pinnetjes aanhield.. dat geeft hetzelfde effect als op de aanknop drukken lijkt mij.

Ik zal zodadelijk wel ff rondvragen of ze nog voeding hebben liggen.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 09:12:
Beste tweakers.

Ik heb hier een werkstation zon desktop pctje dat een jaar lang in een server kast als linux server heeft gedraaid. En wat de oorzaak is waarom die uit stond of uitgegaan is heb ik niet meegekregen. Er is mij alleen gevraagd om deze pc te repareren.

De pc wil helemaal niet meer aan. Nu heb ik de ATX power knop achter op aan gezet. Wakeup LAN doet het, moederbord lampje brand dat die stroom heeft. Maar met de aanknop voorop gaat hij dus niet aan. Nu heb ik de schakelaar voorop het draadje gevolgt naar het moederbord en het stekkertje eruit getrokken en op die pinnetjes een stukje metaal gehouden om te kijken of die nu wel aan ging. Maar helaas ging dit ook niet lukken. Weten jullie misschien nog of een oplossing, of iets wat ik over het hoofd heb gezien?
er is maar 1 manier om dit soort dingen op te lossen: systematisch!
dus stuk voor stuk componenten verwisselen tot de computer het weer doet.

• Vinnie84
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-01 07:02
probeer is anders de batterij eruit te halen....
En wat is het voor een pc? Als je zo'n Pentium 3 hebt waar de processor in een omhulsing zit en in een slot moet worden gestoken kan je proberen om de processorkaart er even uit te halen en dan er weer in te doen.
En anders doen was j-w voorstelde: alles 1 voor 1 er uit halen!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 13:41
Ja, alles ff uit elkaar halen en contacten van geheugen modules en pci kaarten schoonmaken met contactspray. Sommige oude VIA bordjes hadden nog wel eens het probleem dat ze dood leken, maar gewoon een cmos reset nodig hadden mbv het cmos jumpertje.

• Vinnie84
TS ze eigen batterij eruit gehaald ofzo :P

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie tijd en moeite. Het is inmiddels opgelost. Ik heb ff andere voeding gepakt en derin gezet. Nu werkt het prima.

• Vinnie84
DAMN those PSU's!!!! >:) :P Gelukkig werkt het weer :D

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-01 22:44
ik heb soortgelijk geval, de voeding was duidelijk kapot, vervangen, maar pc ging nog niet aan. het groene ledje op het mobo ging nu echter wel branden, alleen niet meer aan. kan het zijn dat door die voeding ook het mobo is gesloopt?

• Vinnie84
Weet het niet zeker maar dacht het wel. Maar dan alleen als je voeding een flinke opdonder van stroom heeft gehad. Heb jij die hierboven gemelde tips al geprobeerd? Batterijtje eruit gehaald? Jumpertje omgezet?
Pagina: 1