Toon posts:

linux HDD lezen in windows xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijd linux gedraaid en al mijn gegevens op een geformateerde linuxschijf staan. Nu heb ik een laptop gekocht en mijn oude computer verkocht zonder de HDD met alle data. Nu wil ik via een vaste win-XP pc mijn linux schijf lezen om deze data op mijn laptop te zetten.

Wie kan mij helpen... :|

Volgens mij is de linux schijf geformateerd met EXT3... Het was Mandrake linux.

Verwijderd

explore2fs

• Puntslash
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dat kan je met deze tool doen..

@linuxgeek -> Maar ik heb een link ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Puntslash op 06-10-2004 08:50 ]

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-03 22:42

houthakker

Poehé

Of opstarten met een linux live cd met kernel 2.6 -> windows disk mounten, linux disk mounten, kopieren maar.

Specs

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
nee nee niet explore2fs!

kom op, heeft niemand gehoord van ext2fsd ?! Een heuse ext2 driver voor win2k/XP... werkt prima. Ik kan m'n ext3 partities netjes mounten ( jaja, met een heus mount commando, maar je moet wel beetje je partitie indeling uit je hoofd kennen....... hehe docs spreken voor zich iig).

Dan kan je dus de boel gewoon mounten en direct benaderen. Vziw kan je dat niet met explore2fs ....

http://www.tuningsoft.com/projects/projects.htm

enjoy!

• roan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ext2ifs zijn drivers voor winXP/2K zodat je ze als een normaal schijfstation kunt benaderen (van dezelfde maker als Explore2fs).

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

z03m schreef op 06 oktober 2004 @ 09:14:
Ext2ifs zijn drivers voor winXP/2K zodat je ze als een normaal schijfstation kunt benaderen (van dezelfde maker als Explore2fs).
Mijn ervaring is dat het erg instabiel is. Vaak crasht het systeem als ik een linux disk wil aanspreken (BSOD gevolgd door reboot van het systeem).

Vandaag heb ik dus toevallig ook ext2fsd ontdekt en dat werkt ERG goed _/-\o_

Nu ben ik verlost van de vraag of ik een grote backup schijf met NTFS of ext3 moet formatteren ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1