Toon posts:

[Asus A7V880] Power-led knippert bij opstarten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht op google en GoT maar niks kunnen vinden.

Ik heb sinds kort een Asus A7V880 moederbord en nu is het porbleem dat de power-led van mijn kast altijd knippert als ik de pc aanzet. Meestal stopt dit na ongeveer 3 seconden, maar soms blijft ie knipperen. Het lijkt wel alsof ie in stand-by mode zit dan. De pc start wel door, maar ik reset dan toch vaak de pc omdat een fel blauwe led die knippert behoorlijk irritant is.

Is dit een bekend probleem? Heb bios versie 1.004.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Zelfde probleem hier.. Iemand enig idee (of de topic-starter misschien) hoe dit op te lossen? Na een reboot is het weg..

Verwijderd

Topicstarter
Het is bij mij destijds verdwenen na een biosupdate (naar 1007.005).

Ik blijf trouwens nog steeds problemen houden met dit bord.
- Soms crashes.
Inmiddels tot een minimum beperkt met het fijnstellen van geheugen timings en het voltage vastzetten op 2.65V. Gebeurd echter nog steeds af en toe.

- Wake-on-keyboard werkt niet.
Volgens bios 1007.005 zou dit issue gefixt moeten zijn en wake-on-keyboard moeten werken.
Het werkt echter nog steeds niet. Volgens mij houdt hij helemaal geen stroom op het systeem als ik m uitschakel aangezien ook het "lampje in m'n muis" niet blijft branden. LED van m'n LAN (onboard) echter weer wel.

- SATA schijf wordt af en toe niet bij het booten herkent.
Rebooten verhelpt het soms, zo niet, aan/uit (een paar keer) en hij heeft m weer.
Heb m'n writer en dvd-speler onlangs op aparte IDE kabels gezet, hij is de SATA schijf onlangs niet meer kwijt geweest (afklop!).

Het blijft een apart moederbord, nog nooit zoveel gezeur gehad.
Iemand toevallig een oplossing voor deze problemen?