Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Aerogate 2 regelt niet goed.

Pagina: 1
Acties:

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-11 10:08
Ik heb een aerogate II in m'n kast zitten en die laat 1 fan niet goed regelen (een papst 80mm). Hij lat die steeds maar op 1470 staan :|

Verder knippert continu op het display CPU en CASE aan en uit.

Ik heb geen temp sensoren aangesloten.

Ik de handleiding staat niks. Net als op de site van Coolermaster.

Iemand enig ervaring mee?

Hallo met Tim

Verwijderd

ja, ik heb hetzelfde probleem, sommige fans wil ie gewoon niet laag genoeg krijgen.
Beetje een vaag ding die ag2...
ALs je geen sensoren hebt aangesloten, piept ie dan niet als je em opstart?
Ik moet em altijd eerst handmatig uitzetten

• Eichii
  • Laatst online: 04-09-2017
Ik kan het fout hebben, maar volgens mij draaien die papst fannetjes maar op 1470/1500. (daarom zijn ze ook zo stil)

Ik heb er drie in mijn pc zitten en allemaal wel een keer op een sensor laten lopen en die gaven die snelheid gewoon aan.

editje: Als je in je bios je detectie van de snelheid laat negeren kan je gewoon doorstarten.

[ Voor 17% gewijzigd door Eichii op 06-10-2004 09:16 ]

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 16:41

VROEM!

broembroem!

Als je geen temp sensoren aangesloten hebt kan hij waarschijnlijk ook niet goed regelen lijkt me. Hoe moet hij anders weten hoe hard die fan moet?
Tenzij je hem softwarematig verder op probeert te schroeven natuurlijk, maar dat lees ik niet in je verhaal.

ieeeepppppp :P

• Pkunk
VROEM! schreef op 06 oktober 2004 @ 09:54:
Als je geen temp sensoren aangesloten hebt kan hij waarschijnlijk ook niet goed regelen lijkt me. Hoe moet hij anders weten hoe hard die fan moet?
Da's een beetje het punt. Dat ding moet helemaal niks regelen. Ik moet het regelen. Nu is het zo dat m'n kast meer herrie maakt dan voor die Aerogate.
Toen had ik namelijk 2 fans handmatig op 5V laten draaien. Kan hier dus schijnbaar niet mee :| Overigens moet ik ook die piepjes zelf uitzetten.

Hopelijk kan ik 'em nog inruilen...

Hallo met Tim

Verwijderd

VROEM! schreef op 06 oktober 2004 @ 09:54:
Tenzij je hem softwarematig verder op probeert te schroeven natuurlijk, maar dat lees ik niet in je verhaal.
heb je wel eens met de ag2 gewerkt?
Lijkt van niet namelijk.
De ag2 regelt niet op basis van temp.
Er zitten 4 temp sensoren bij maar die dienen puur voor display doeleinden.
De 4 fan aansluitingen kun je elk afzonderlijk de snelheid van regelen maar dat gaat dus maar zeer beperkt. Ik heb 3 coolermaster fans, die doet ie goed al kan ik niet alle 3 even laag krijgen. De 2 andere merk fans die ik heb regelt ie niet of nauwelijks dus die heb ik aan m'n oude enermax regelaar gehangen die daar geen problemen mee heeft.

Als je de sensoren loskoppelt piept de ag2 tot je op het knopje drukt als je de pc aanzet, heeft dus niks met de bios te maken.

De ag2 ziet er wel stoer uit maar functioneel is het helemaal niks in mijn ogen...

Verwijderd

Ik heb de AGII ook in mn kast hangen, over het algemeen ben ik er best tevreden over, ik heb alleen de temp. sensor voor de CPU aangesloten en voor de rest niet. Wel heb ik alle fans aangesloten. Ik vind alles stil zat als alles op zn laagst staat, zelf heb ik ook nog een controllertje gemaakt om de fans helemaal af te zetten voor 's nachts als het nodig is, dan begint ie wel te piepen, maar dan 1x op de knop drukken en hij stopt, ja dat moet dan maar iedere keer voordat ik ga pitten :)

Verwijderd

ik heb zelf ook helemaal geen problemen met mn aerogate hoor, mn coolermaster ledfans regelen goed en mn thermaltake fans ook, de enermax op mn cpu koeler word ook heel goed geregeld, hij biept bij het opstarten zoals ie normaal doet, bij mij hangen alle temp sensors eraan en alle fans

• Fusion_XT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-07-2023

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Nou ik heb er 2 Vantec silent fans aanhangen, die kan totaal niet regelen.
Mijn Spire FalconRock 2 doet het prima, en een naamloze fan werkt ook totaal niet...

Maar hij ziet er cker cool uit ! :Y) ...

Ziet er leuk uit :)..vooral met mijn Halo moD :)..
Afbeeldingslocatie: http://img72.exs.cx/img72/928/PICT0055.th.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Fusion_XT op 06-10-2004 15:58 ]

• Pkunk
Fusion_XT schreef op 06 oktober 2004 @ 15:57:
Nou ik heb er 2 Vantec silent fans aanhangen, die kan totaal niet regelen.
Mijn Spire FalconRock 2 doet het prima, en een naamloze fan werkt ook totaal niet...

Maar hij ziet er cker cool uit ! :Y) ...

Ziet er leuk uit :)..vooral met mijn Halo moD :)..
[afbeelding]
Lekker scherpe foto! 8)7
Nee, ik ga dat ding ruilen voor een Zalman ZM-MFC1 Zitten 2 15-->5 volt switches op. zal veel beter werken.
* Pkunk is niet tevreden

Hallo met Tim

Verwijderd

Zalman ZM-MFC1 doet ook 6 fans ipv 4, dat zou voor mij goed uitkomen want ik heb 5 fans en de ag2 heeft zelf nog 1 kleine herrie maker bij zodat je er eigenlijk maar 3 fans mee regelt (of je moet die kleine loskoppelen...)

• Fusion_XT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-07-2023

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Brokstuk schreef op 06 oktober 2004 @ 16:15:
[...]

Lekker scherpe foto! 8)7
Nee, ik ga dat ding ruilen voor een Zalman ZM-MFC1 Zitten 2 15-->5 volt switches op. zal veel beter werken.
* Fusion_XT is niet tevreden
Mijn Blitser zuigt als een stuk ****....maar goED...you get the general idea :7
Pagina: 1