USB Stick niet formatteerbaar als NTFS

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:01
Ik heb al een tijdlang gezocht naar een methode om een memorystick te voorzien van een ntfs partitie. Omdat XP ziet dat het removable media is, laat ie alleen maar toe dat er fat/fat32 op komt. Er wordt op GoT echter vaak gerept over ntfs op een usbstick. Beide sticks die ik hier heb liggen (paradigit 128mb en cnmemory 512 mb) willen niet aan de ntfs. (Ook niet via schijfbeheer in XP)
Ik heb wel eens iets gelezen over flashen van een usb stick, maar zoeken op flash en usb stick levert zo'n 10 miljoen hits op, maar natuurlijk allemaal over het flashgeheugen... |:(
Kan dit dan gewoon niet, of zie ik iets over het hoofd?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Eh, vreemd... met win2k kan ik gewoon van mijn USB-stick NTFS maken?

dat is btw wel zonder hem te formateren, het is die filesystem conversie die in Windows ingebouwd is. Misschien vreet WinXP dat wel?

Start -> run -> cmd:
code:
1
convert <driveletter> /fs:ntfs

[ Voor 14% gewijzigd door Fludizz op 06-10-2004 00:44 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Waarom zou je ntfs op een stick willen zetten :?
Volume size
Another determining factor is the physical size of your partition. FAT supports partition sizes only up to 2 GB. If your partition size is larger than 2 GB, you must either format it as NTFS or break it into smaller partitions. Keep in mind that NTFS has more overhead than FAT. If your partition size is smaller than 200 MB, you should use FAT to avoid losing a major chunk of disk space to the overhead associated with NTFS. The maximum size of an NTFS partition is 16 EB (exabytes—an exabyte is 2^64 bytes, or 1,024 terabytes).

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Mistraller
moto-moi schreef op 06 oktober 2004 @ 00:44:
Waarom zou je ntfs op een stick willen zetten :?

[...]
Kijken of ik dan wat kan aanrommelen met security en compressie natuurlijk!

---------------

Verwijderd

MisTraller schreef op 06 oktober 2004 @ 00:47:
[...]

Kijken of ik dan wat kan aanrommelen met security en compressie natuurlijk!
Dat is absolute onzin!

Compressie is geen argument: Je wint misschien op zijn best terug wat je aan NTFS overhead hebt verloren.

Security is nog grotere nonsens: Een administrator kan security rechten overschrijven. Je stopt je stick in een andere computer waar je admin rechten hebt en je kan weer alles. En het hele idee van een USB stick is dat je hem overal mee naar toe kan nemen.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben geen ntfs-rechten-expert, maar echt secure kan je volgens mij die disk met ntfs niet krijgen. Als je het wil encrypten, moet je je SID mee nemen om de data te kunnen lezen (en daar houdt mijn kennis op, dus of dat mogelijk is weet ik niet) en met NTFS-rechten hoef je alleen maar administrator te zijn om gewoon bij de hele disk te kunnen, toch?

Compressie weet ik niet :)

Edit: Ah, ik heb dus gelijk :P Tnx. Bladiebla

[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 06-10-2004 00:58 ]

Simracing set: Thrustmaster TX Servo Base + T3PA Pro + Leather 28GT Wheel (Revisie nodig!) aangeboden - En meer!

• Mistraller
Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 00:56:
[...]

Dat is absolute onzin!

Compressie is geen argument: Je wint misschien op zijn best terug wat je aan NTFS overhead hebt verloren.

Security is nog grotere nonsens: Een administrator kan security rechten overschrijven. Je stopt je stick in een andere computer waar je admin rechten hebt en je kan weer alles. En het hele idee van een USB stick is dat je hem overal mee naar toe kan nemen.
Nou sorry hoor.....een echte tweaker vind dingen graag zelf uit, daarom wilde ik ook kijken of ik wat kon aanrommelen lees: kijken of het interessant is om er iets mee te doen.
Daarom vroeg ik me dus gewoon af waarom velen wel een ntfs partitie kunnen maken en ik niet. Het verlossende antwoord is al gegeven, windows 2000 vind het allemaal prima, convert gaat, maar gewoon format ook. [thanx Fludizz _/-\o_ ]
XP convert blijft zeggen dat hij geen exclusieve toegang kan krijgen.
Compressie; tja, ligt er maar volledig aan wat je erop zet natuurlijk. Met een 512 mb stick valt er bij een zooi bitmapjes heel wat meer te besparen dan alleen ntfs overhead.

* Mistraller rommelt lekker met zijn 512 stickie met ntfs en haalt zijn schouders op

[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 06-10-2004 01:09 ]

---------------

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik heb mijn 128MB stick geformateerd als NTFS met compressie. De stick heeft 121MB beschikbaar van de 124MB bruikbaar. Met setup files en zips maakt de compressie maar enkele honderden KB uit, maar bij ongecomprimeerde files, gaat het een stuk beter (BMP van 1,25MB --> 445KB). Ik heb de beleidsinstellingen voor formateren wel moeten veranderen en erna terug gezet op "optimaliseren voor snel verwijderen", maar voorlopig werkt het probleemloos !
Pagina: 1