Heb van twee verschillende mensen een mobo en cpu gekocht. Manual gedownload en jumper op 'jumperfree' gezet. Ook dipswitches op 'off'. Heb er verschillende reepjes geheugen en verschillende voedingen aan gehangen, hdd'tje 500 MB met w98 install. Als ik de powerknop gebruik, gaat de fan van de voeding en de cpufan draaien en de hdd gaat ratelen. LED op het mobo gaat branden, LEDs op het keyboard niet. Maar de monitor blijft standby! Niet even een flitsje ofzo! (Als ik de monitorkabel eruit trek, verschijnt er een melding in beeld dat de monitorkabel niet aangesloten is). VGA is onboard, maar ik heb het ook met een pci-kaartje geprobeerd.
Degene van wie ik de cpu heb, kon niet garanderen dat ie werkte. Het boardje heb ik van GoTter Silverbolt, dus die vertrouw ik.
Zou een defecte cpu de oorzaak kunnen zijn? Zou je dan toch niet in ieder geval wel een opstartscherm ofzo zien of een stukje boot ofzo?
Degene van wie ik de cpu heb, kon niet garanderen dat ie werkte. Het boardje heb ik van GoTter Silverbolt, dus die vertrouw ik.
Zou een defecte cpu de oorzaak kunnen zijn? Zou je dan toch niet in ieder geval wel een opstartscherm ofzo zien of een stukje boot ofzo?