Installatie probleem Asus CUWE-RM en P3/800

Pagina: 1
Acties:

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 22:49

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Heb van twee verschillende mensen een mobo en cpu gekocht. Manual gedownload en jumper op 'jumperfree' gezet. Ook dipswitches op 'off'. Heb er verschillende reepjes geheugen en verschillende voedingen aan gehangen, hdd'tje 500 MB met w98 install. Als ik de powerknop gebruik, gaat de fan van de voeding en de cpufan draaien en de hdd gaat ratelen. LED op het mobo gaat branden, LEDs op het keyboard niet. Maar de monitor blijft standby! Niet even een flitsje ofzo! (Als ik de monitorkabel eruit trek, verschijnt er een melding in beeld dat de monitorkabel niet aangesloten is). VGA is onboard, maar ik heb het ook met een pci-kaartje geprobeerd.

Degene van wie ik de cpu heb, kon niet garanderen dat ie werkte. Het boardje heb ik van GoTter Silverbolt, dus die vertrouw ik.

Zou een defecte cpu de oorzaak kunnen zijn? Zou je dan toch niet in ieder geval wel een opstartscherm ofzo zien of een stukje boot ofzo?

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08 21:43
Ja; kan inderdaad het probleem zijn; hier kun je alleen zeker van zijn door het te testen met een andere socket 370 cpu

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 22:49

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Ik heb het boardje uit deze kast gehaald en weer in de doos opgebirgen. Daarna heb ik de kast en voeding even gepakt om mijn ECS K7VMM boardje in te zetten en daar mijn nieuwe XP1800 op te prikken.

Opeens schrok ik me lam, want ik krijg dus dezelfde symptomen als bij dat Asus boardje. Wanneer ik het boardje op een andere voeding aansluit, gebeurt er vervolgens hetzelfde.

Het ziet er naar uit dat 2 mobo's defect zijn na gebruikt van dezelfde kast/voeding :(

KAN HET ZIJN DAT DEZE VOEDING DEZE MAINBOARDS GESLOOPT HEEFT?! En hoe groot is de kans dat er meer (cpu/geheugen?) gesloopt is?