Toon posts:

Poort 21 in gebruik.

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou vandaag een FTP Server opzetten met het programma BulletProof (versie 2.3.1 B26). Nu zit ik achter een router (e-Tech ADSL Modem Router) en heb ik mijn poort 21 tcp openstaan. Als ik hem nu wil laten opstarten geeft hij de melding dat poort 21 in gebruik is. Terwijl ik naar mijn weten geen programma gebruik die die poort ook gebruikt. Hoe kom ik erachter welk programma deze poort in beslag neemt?

• thebrothers
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-07-2025
heb je iis op je pc geinstaleerd? Zo ja kijk dan of alles uit is bij ftp server in iis.
Dat probleem had ik namelijk ook 8)7

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

download tcpview eens, dat werkt wel :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
Thanx. iis was de boosdoender. ff uitgeschakeld. Bulletproof werkt nu perfect. :)

Verwijderd

jah maar waarom zou je persee poort 21 gebruiken ? Je kan elk willekeurige poort nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is mijn probleem. Ik weet ook wel dat je andere poorten ook kan gebruiken.
Maar ik heb om bepaalde redenen poort 21 nodig O-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 16:14:
jah maar waarom zou je persee poort 21 gebruiken ? Je kan elk willekeurige poort nemen.
Je doet net alsof het helemaal niets uitmaakt. Dat is natuurlijk niet zo. Aangezien de standaardpoort voor FTP poort 21 is, heb je met een "normaal" geconfigureerde server genoeg aan een ip of hostname om verbinding te kunnen maken.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 16:14:
Als was het alleen maar omdat 21 de standaard poort is die iedere client als eerste zal proberen. Hiernaast hoort dat natuulijk gewoon te werken :)

Verder is dit redelijk eenvoudg te vinden of zelf te bedenken :) Volgende keer zelf even wat beter zoeken dus :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.