Toon posts:

Temperatuur regelaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Pas geleden is de temperatuur regelaar van mijn moederbord kapot gegaan. Hoe dat komt weet ik ook niet... Merkte het bij het spelen van spellen.
Ik heb er ook niet mee gemod. Ben niet zo'n pc modder.

Bij het spelen van spellen word de temperatuur wel boven de 70 graden gehaald wat hij, maar ook ik, niet erg prettig vind.

Het fannetje draait nu wel, maar op een constante spanning van 12 volt en word niet meer geregeld en gaat dus ook niet meer harder draaien.

Voor een tijdelijke oplossing heb ik gewoon een huiskamer van voor een naast een open kast gezet (klein van formaat). Deze koelt wel goed moet ik zeggen :), maargoed.

Ik heb zitten zoeken op inet naar een andere koeler...
Ik heb een passive koelblok gevonden voor een socket 478 P4.

Nu vraag ik me af... Kan deze koelblok dan wel genoeg koelen.
Heeft er iemand hier ervaring mee?

Ik heb een:
P4 1.7Ghz socket 478.
Compaq moederbord.

Afz.

Omaster

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat hij continu op 12V draait is op zich niets mis mee, want harder gaat zo'n fan toch niet.
Anders zou je altijd naar een zalman + fanmate kunnen kijken.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het idee dat ie vroeger wel veel harder draaide...
je kom hem ook horen blazen als de temperatuur hoger werd. nu hoor ik hem helemaal niet maar hij draait wel.

maargoed, ik zal er naar kijken... en vragen of dat dan goed genoeg is voor mijn proc.
bedankt iig.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een zalman koeler gekocht...

en deze doet het redelijk goed.
hij staat op een constante spanning van 12 V.
hier onder eventje een grafiekje van de temperaturen.

Afbeeldingslocatie: http://www.omaster.nl/got/speedfan_temp.JPG

ik ben er redelijk tevreden mee...
geen last meer van haperingen, maar je zal het fannetje nog altijd wel blijven horen. maar het is niet hinderlijk vind ik.

kheb er ook een paar extra fannetje in de case gedaan voor een betere kast koeling.

bedankt voor de reactie.