Toon posts:

Wel pingen van wireless router maar geen internetverbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb uitgebreid eerdere vragen over dit onderwerp bekeken, maar geen enkele voldoet aan mijn situatie.

Ik heb net een E-tech Wireless 54Mbps Router, WGRT01 aangeschaft.
Deze heb ik tussen mijn Wanadoo Cable Modem en mijn desktop (XP) geplaatst met een utp cable. Tot zover geen enkel probleem. De laptop van mijn werk bevat een DELL Truemobile 1150 wireless netwerkkaartje en draait windows2000 prof..

Deze maakt een prachtige radioverbinding met de router, en ik kan zelfs de router pingen evenals de desktop. Dit is tegelijkertijd ook het enige wat hij pingt.

Ik heb alle mogelijk oplossingen die ik kon bedenken al geprobeerd.
Interessant is dat mijn ip-adres van de router: 192.168.16.1 is.

IN de TC/IP instellingen op de laptop weigert hij dienst als ik dit adres als default gateway instelt of als DNS adres. Hij accepteert als enige als default gateway
192.168.16.110 en als DNS 192.168.16.30 (dit zijn ook de instellingen zoals ze op kantoor woren gebruikt.

Bij het automatisch laten toewijzen van een ipadres lukt pingen niet meer, dus dat is niet de oplossing.

Iemand een idee om deze crime op te lossen?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Heb je je E-tech wel verteld waar ie het internet kan vinden dan? Of moet ie gokken dat je kablemodem toegang tot het internet heeft?

Maar goed ik denk dat je je mac adres van je kabelmodem nog moet klonen, dit alles is al redelijk vaak voorbij gekomen dus goede howto´s zullen er vast wel zijn
succes.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Aardige suggestie van het klonen. Echter, als ik mijn desktop via de router met een utp kabel verbindt met het internet (via mijn kabelmodem) , krijgt hij gewoon toegang tot internet, dus daar zou het niet aan mogen liggen volgens mij.

De instellingen van de E-tech router heb ik allemaal volgens het boekje ingevuld, dus daar zou het ook moeten kloppen.

Bedankt in ieder geval voor je reactie.

Groet,
Henk

Verwijderd

Of heb je toevallig wep ingesteld.

Want als je wep hebt ingesteld zou je wel kunnen pingen naar anderen maar geen internet kunnen krijgen bij die dingen van E-Tech..

Of anders ff een firmware updatetjuh