Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

siemens santis adsl skynet verbindingsprob

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeieavond,

de situatie:

Ik zit sinds 2 weken op kot en daar maakt men gebruikvan draadloos internet via zo'n santis ding.

Er zijn 2 pc's die reeds lange tijd via de santis werken en die werken perfect. Nu willen dekotstudenten hun pctjes ookaansluiten...

Bij beschikbare netwerken zie je ...SANTIS... staan en krijgje de melding dat het netwerk niet beveiligd is en dat je het vakje moet aanvinkenom verbinding te maken.
Ik luister flink naar dat vensterje klik in het vfakje envraag om verbinding te maken...

Fijn er gebeurt gewoon niks :| het venstertje gaat weg en daar blijft het bij.

Nu hebik natuurlijk zelf ook al wat gezocht:
-WEP kan het niet zijn vermits het netwerkzogezegd niet beveiligd is ?!

- Association control (ofzoiets iets met identificatie van mac adressen) dan maar ! Ikheb dan op een pc die wel verbinding kan maken met het internet geprobeerd om naar 192.168.1.1 te surfen maar dan krijg ikde msn zoekpagina waarop staat dat de site niet te vinden is.
Daar geraak ik dus niet verder.
Hoe krijg ik trouwens mijn MAC adres in die lijst (als ik erdanzou op geraken) ik zie nl geen ADD knop ofzo (gezien in een configsimulator)

- Nu kom ik bij jullie terecht en ik hoop dat jullie me kunnen helpen ! liefstnog met een stappenplannetje ofzo

Als het werkt zie ik u allen doodgraag

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 01:59

NBK

Weercam-Avatar

Het is waarschijnlijk een MAC-filter. Probeer anders even network stumbler.
verders:
Kijk op de PC die wel internet heeft welke IP de "Standaard gateway" heeft van de draadloze NIC van die PC. Dat kun je doen door te dubbelklikken op het verbindings-icoon in de systray of door in een DOS-box "IPCONFIG /ALL" te tikken.
Het IP van de gateway is het IP van de router. Als je daar heen suft kom je op de admin pagina. Waarschijnlijk moet je daar alsnog inloggen en kom je dus nog niks verder... Als je wel binnen kan komen (probeer; user: admin pw: admin) ga je naar de pagina met wifi of access control en voeg je daar je MAC adres toe.

[ Voor 24% gewijzigd door NBK op 06-10-2004 00:05 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

Topicstarter
Ok

Gateway bleek 10.0.0.1 te zijn mijn mac is nu toegelaten

ik kan verbinding maken met het santis netwerk

MAAR nog steeds geen internetverbinding

Ik verstuur wel pakketjes (volgens het draadloze verbindingsvensterin xp) maar ik krijg altijd paketjes terug van 60 en zo blijft dat doorgaan ontvangen: 60 120 180 tot 1020..(nz een uur)

Ik krijg een time out bij pingen naar de gateway
en het werkt al helemaal niet als ik bvb naar www.google.com ping.

Ik hen norton internet security gedeinstalleerd deed NIKS
ik heb zelfs een volledig nieuwe herstelprocedure gedaan (op laptop, met herstelcd) en nog steeds NIKS

ik kan enkel pningen naar mezelf met ip 10.0.0.5
ik zie wel dat de dns server 10.0.0.1 is dus het ip van de gateway maar dat lijkt me geen probleem

ik geraak ten einde raad !

HEEEELP

toch al bedankt voor de hulp

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ?