ik wou mijn WAP instellen als een draadloze repeater in combinatie met een WRT54GS (beide dus van linksys)
op de router draait de HyperWRT 1.4 firmware.
de router is ook voorzien van een WPA-PSK versleuteling van de gegevens
in de manual van de WAP staat er enkel dat je het lan mac adres moet instellen, voor de rest niets
via http://192.168.1.1/SysInfo.htm vind ik het volgende:
-----Dynamic Information
RF Mac Address:00:0F:66:C7:A8:8E
LAN Mac Address:00:0F:66:C7:A8:8C
WAN Mac Address:00:0F:66:C7:A8:8D
ik vul dus het RF mac adres in (zoals gevonden via de search) omdat ik het wireless signaal wil versterken en niet het LAN of WAN verkeer
er wordt nergens beschreven of ik al dan niet dezelfde beveiligingsinstellingen moet gebruiken of hetzelfde SSID etc..
ik heb al vanalles geprobeerd en ik blijf 2 wireless toestellen zien (de WAP en de WRT) waaruit ik dus kan afleiden dat het niet werkt
concreet: kan iemand mij gedetailleerd vertellen hoe ik mijn WAP kan configureren zodat ik (draadloos, dus zonder aansluiting op een van de LAN poorten) het wireless signaal van de router met WPA encryptie kan versterkt worden
op de router draait de HyperWRT 1.4 firmware.
de router is ook voorzien van een WPA-PSK versleuteling van de gegevens
in de manual van de WAP staat er enkel dat je het lan mac adres moet instellen, voor de rest niets
via http://192.168.1.1/SysInfo.htm vind ik het volgende:
-----Dynamic Information
RF Mac Address:00:0F:66:C7:A8:8E
LAN Mac Address:00:0F:66:C7:A8:8C
WAN Mac Address:00:0F:66:C7:A8:8D
ik vul dus het RF mac adres in (zoals gevonden via de search) omdat ik het wireless signaal wil versterken en niet het LAN of WAN verkeer
er wordt nergens beschreven of ik al dan niet dezelfde beveiligingsinstellingen moet gebruiken of hetzelfde SSID etc..
ik heb al vanalles geprobeerd en ik blijf 2 wireless toestellen zien (de WAP en de WRT) waaruit ik dus kan afleiden dat het niet werkt
concreet: kan iemand mij gedetailleerd vertellen hoe ik mijn WAP kan configureren zodat ik (draadloos, dus zonder aansluiting op een van de LAN poorten) het wireless signaal van de router met WPA encryptie kan versterkt worden