Toon posts:

[Win2k3] één CPU i.p.v. twee (Compaq Proliant 5500 2x 500Mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na het installeren van Windows 2003 Server (enterprise edition) kom ik erachter dat er bij mijn systeemeigenschappen maar één CPU wordt aangegeven terwijl er 2 500 Mhz Xeon processoren inzitten :(

Ik heb voor ondersteuning al hier gezocht en op google. Zelfs bij HP kon ik niks vinden over dit probleem... :+

Heeft iemand van jullie misschien hier een oplossing voor? Of misschien wat tips?? :?

Alvast bedankt _/-\o_

Groet Mark!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:20
Geconfigureerd via SmartStart?? Heeft gewerkt voordat je installeerde??

Check in je apparaatbeheer |Computer| wat daar staat (waarsch kan je kiezen voor dual cpu)

Geen idee of dit in 2k3 ook zo gaat, op mijn (Proliant 2500 dual P Pro) ging het wel zo :) (Win2k) Kan evt vrijdag kijken, hij staat op mn werk...

edit:
Wat zie je in je taskmanager? Ook maar 1?

[ Voor 9% gewijzigd door marccom op 05-10-2004 22:50 ]

Whoop!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 22:45:
Heeft iemand van jullie misschien hier een oplossing voor? Of misschien wat tips?? :?
Afhankelijk van wat er tijdens de installatie is gekozen...
Heb je een multiprocessor HAL (Hardware Abstraction Layer) gekozen of een Uniproc ACPI / standaard uniproc HAL staan in apparaatbeheer?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:01

ThunderNet

Flits!

Ik keek net ook even op mn server (Compaq Proliant ML350) zit 1 proc in, maar heeft plaats voor 2.

Het groteverschil voor 1 of meerdere processoren voor windows zit hem in het "type" computer wat hij configureerd, dit is standaard "ACPI Uniporcessor PC"

Dit moet veranderd worden....

Ga naar je device manager
In de Treeview -> Computer -> "ACPI Uniprocessor PC" -> Properties -> Driver -> Update Driver... -> "Don't search. I will choose the driver to install" -> Next -> selecteer dan "ACPI Multiprocessor PC" -> Next -> Finish -> Herstart

hopelijk werkt het.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad via SmartStart...

Weet niet of het gewerkt heeft want is de eerste keer dat ik um installeer.

Het rare is dat ik bij Device Manager helemaal geen onderdeel processor zie staan?? :? Betekent dit dat Windows die andere CPU ook niet helemaal 100% herkent?

HELP!

edit: sorry had de vorige replys nog nie gezien... ga eerst uitproberen

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 23:00 ]

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Probeer het bovenstaande eens dan

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gaat om deze entry in apparaatbeheer:

Afbeeldingslocatie: http://www.alt-92.net/zooi/app.jpg

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ThunderNet schreef op 05 oktober 2004 @ 23:00:
Probeer het bovenstaande eens dan
BackSlash32 schreef op 05 oktober 2004 @ 23:01:
Gaat om deze entry in apparaatbeheer:

[afbeelding]
Bij mij staat er onder computer "Standard PC" ;(

ThunderNet --> heb geprobeerd wat jij zei, het enige probleem is dat ik geen andere optie kan kiezen (ook als ik "show compatible hardware uitvink")

Misschien even driver downen??

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:20

Whoop!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Drivers downloaden zou niet te hoeven.
Ik heb ze namelijk ook (Windows Server 2003 Enterprise Edition) En ze zijn standaard geinstalleerd.
(is net 2 uurtjes geinstalleerd dus komt niet vanuit updates o.i.d.) 8)7

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Ik heb het gehad bij de installatie van winxp op een p4 2.8 HT. Winxp pakte de verkeerde HAL. Oplossing was tijdens de installatie op f5 (Dacht ik ) rammen en de juiste HAL te kiezen..

hth

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-04 19:21

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

megamuch schreef op 05 oktober 2004 @ 23:12:
Ik heb het gehad bij de installatie van winxp op een p4 2.8 HT. Winxp pakte de verkeerde HAL. Oplossing was tijdens de installatie op f5 (Dacht ik ) rammen en de juiste HAL te kiezen..

hth
Klopt is F5. Denk er wel aan dat je goed oplet of je de ACPI HAL moet hebben of niet ACPI HAL.

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

Verwijderd

Wat is nou precies de oplossing op dit probleem?
Opnieuw installeren en tijdens de installie F5 zodat je de goede processor structuur kan kiezen? Geen andere oplossing?
Ik zit namelijk met Precies hetzelfde probleem.

Edit:
Tijdens de installatie zou je kunnen kiezen uit het volgende:
ACPI Multiprocessor PC
ACPI Uniprocessor PC
Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC
MPS Uniprocessor PC
MPS Multiprocessor PC
Standard PC
Other

Welke zou het dan moeten worden als er geen andere oplossing is.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2004 17:02 ]

Pagina: 1