Hallo,
Ja ik heb gezocht in de seach en op google, maar daar vindt ik niet de juiste werkwijze.
Ik heb een sheet (blad) daar wil ik alle rijen verplaatsen die volgens een vooraf gestelde, vaste criterium, worden verplaatst in een andere sheet in de zelfde excel bestand , het gaat om adressen, die ik moet uitsplitsen, nu zou je zeggen een autofilter!, ja zou kunnen, maar moet ik eerst na zoeken waar deze thuis hoort, en omdat ik niet in de slape was zit met tijd, wil ik een soort macro opnemen.
bijv.:
A |_____ B ________| C____|___D___|____ E______ |
1|JA | Pietsesen | Kampweg | 12a | Nijmegen |
2|FR| janssen | p. hoogln | 25 | Rotterdam |
3|HJ| Goosens |Gooisesingel | 35 | Apeldoorn |
4|RC| Tiepgraa |Harp | 87 | Amsterdam |
lukt me niet om een sheet goed waar te geven
nu wil ik dat nijmegen naar de sheet toegaat die piet heet,
Rotterdam naar klaas en apeldoorn naar sietske.
De waarden (de plaatsnamen heb ik in een aparte sheet, ja in dezelfde excelbestand staan, zo dat ik de criterium zelf kan aanpassen.
Wie weet hoe ik dat kan bewerkstellingen, via een formule of macro of formule en Macro.
laat maar horen..
zijn er nog vragen of suggesties? ik sta open voor alles
Ja ik heb gezocht in de seach en op google, maar daar vindt ik niet de juiste werkwijze.
Ik heb een sheet (blad) daar wil ik alle rijen verplaatsen die volgens een vooraf gestelde, vaste criterium, worden verplaatst in een andere sheet in de zelfde excel bestand , het gaat om adressen, die ik moet uitsplitsen, nu zou je zeggen een autofilter!, ja zou kunnen, maar moet ik eerst na zoeken waar deze thuis hoort, en omdat ik niet in de slape was zit met tijd, wil ik een soort macro opnemen.
bijv.:
A |_____ B ________| C____|___D___|____ E______ |
1|JA | Pietsesen | Kampweg | 12a | Nijmegen |
2|FR| janssen | p. hoogln | 25 | Rotterdam |
3|HJ| Goosens |Gooisesingel | 35 | Apeldoorn |
4|RC| Tiepgraa |Harp | 87 | Amsterdam |
lukt me niet om een sheet goed waar te geven
nu wil ik dat nijmegen naar de sheet toegaat die piet heet,
Rotterdam naar klaas en apeldoorn naar sietske.
De waarden (de plaatsnamen heb ik in een aparte sheet, ja in dezelfde excelbestand staan, zo dat ik de criterium zelf kan aanpassen.
Wie weet hoe ik dat kan bewerkstellingen, via een formule of macro of formule en Macro.
laat maar horen..
zijn er nog vragen of suggesties? ik sta open voor alles
wie als laatste lacht,......snapt de grap niet!