Laatst hadden we op de flat een housewarmingparty en ik verzorgde de muziek. Omdat ik hiervoor 2 nieuwe en dure laptops gebruikte ben ik met die laptops in een andere ruimte gaan zitten dan waar het feest was. Het nadeel hiervan was dat ik niet goed constant het geluidsniveau kon controleren. Aan het eind van de avond viel er steeds meer muziek weg, en uiteindelijk was alles stil. Omdat mijn versterker een beveiliging heeft en ook nog prima werkt, ben ik bang dat ik mijn boxen heb opgeblazen. Hoe controleer ik dat? Ik heb boxen met 3 speakers, een 6", een 3" en een 2". Ik zie geen schade, maar ik weet zo niet wat er onzichtbaar kapot kan zijn. De speakers zijn als volgt in de box aangesloten. 6" direct aan connectors, 3" via 1microFarad condensator en 2" via 2.2microFarad condensator. Ik neem aan dat die condensators zijn om bepaalde toonhoogtes naar bepaalde speakers te filteren. Ik zit er aan te denken om de losse speakers te vervangen, maar dan moet ik eerst weten welke echt kapot zijn. Kan je zoiets doormeten, kan het iets met die condensators zijn?
Ik heb in de FAQ gekeken en gezocht, maar daarmee kwam ik er niet uit.
P.S. Als ik weer eens de muziek op een feestje ga verzorgen zal ik toch gewoon in dezelfde ruimte gaan zitten.
Ik heb in de FAQ gekeken en gezocht, maar daarmee kwam ik er niet uit.
P.S. Als ik weer eens de muziek op een feestje ga verzorgen zal ik toch gewoon in dezelfde ruimte gaan zitten.