RVS-COM instellen voor fax

Pagina: 1
Acties:

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Topicstarter
Huidige situatie:

ISDN-kaart in PC
Modu-vox-kastje + NT1
RVS-COM software
2 telefoontoestellen, waarvan 1 een VOX 930 (nr. ....1021)

In RVS-COM kun je nummers toewijzen en aangeven welke service je voor een nummer wil toepassen, bijvoorbeeld telefoonbeantwoorder en fax.

Ons draadloos toestel "Chicago 200" (nr. .......2065) is onze hoofdtelefoonnummer, de ISDN telefoon VOX 930 (nr. ........1021) is ons prive nummer en de fax die binnen moet komen op de PC heeft (nr. .........1131).

Het lukt me niet om de fax aan de praat te krijgen, zonder dat het hoofdnummer ook als fax gaat optreden.

Bij gebruikersconfiguratie kan ik op een gegeven moment Telefoonnummer 1, 2 en 3 invullen. Maar hoe weet ik welk nummer ik op welke volgorde moet neerzetten of maakt dat niet uit.
Als ik deze dan heb ingevuld, kan ik verder in de wizard en kan services toewijzen aan de ingevulde Telefoonnummers 1, 2 of 3. Als ik de fax-service toewijs aan nr. .....1131 dan blijft hij bij .....2065 een fax geven.

Kan dit ook te maken hebben met de ingestelde MSN nummers op de VOX 930, waar ik sowieso niks van snap. Ik kan daar 3 MSN-nummers invullen, maar hoe weet ik welk nummer bij MSN A, B of C hoort. Momenteel heb ik alleen MSN B ingesteld in de VOX 930 met ons privenummer ...1021

Als ik nog meer gegevens moet opgeven, dan moeten jullie dat maar even aangeven. Ik wil graag het probleem opgelost hebben en voor mezelf wat inzicht creëren in de ISDN manier van handelen

Machiel

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Ik heb nu alleen bij Teleefoonnummer 1 het faxnummer ingevuld (...1131) en alleen bij de services het telefoonnummer van de fax gekoppeld aan Faxontvangst.

Waarvoor staan die andere telefoonnummers er dan bij die ingevuld kunnen worden?

Verwijderd

Alle versies die ik heb gebruikt van RVS-com zaten vol met bugs. Zelfs de commerciele versies (rvs-com standaard) bevatten enorm veel bugs.

Wat je beste kunt doen is RVS-com helemaal deinstalleren, dan weer herinstalleren en niet voor de wizardsetup kiezen. Vervolgens gewoon zelf bij commcenter instellingen/ports telefoonnummers toevoegen en elk telefoonnummer een apart com-nummer geven. Vervolgens kun je dan per com-nummer aangeven wat hij moet doen. Fax opnemen of niet etc.

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Zal het probleem dan zijn dat dezelfde COM-poorten gebruikt worden c.q. toegewezen zijn?

Maar je kunt me wel volgen wat betreft het instellen van de telefoonnumers 1,2 en 3 bij gebruikersconfiguratie om vervolgens daarna services eraan te koppelen?

Het opnieuw installen (met deïnstal) zal wellicht ook het probleem kunnen verhelpen, dat de telefoons er soms helemaal uitliggen "dood", vaak hebben we ook geen display op de VOX 930. Als je de hoorn er van af haalt en er weer oplegt dan heeft de VOX weer een display, rara?

Verwijderd

Dat zijn 2 verschillende problemen. Dat met de telefoon kun je waarschijnlijk oplossen met een firmware-update (kan bij veel telefoons door het bellen naar een speciaal nummer, zie boekje). RVScom moet je gewoon per nummer een eigen compoort toewijzen om te zorgen dat het goed werkt.