FM-Modulator Voeding is line in - Geen voeding is ether ?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ik heb hier een FM-Modulator uit een auto van een vriend van me gehaald, hij verkocht namelijk z`n auto maar moest wel z`n hifi er uit halen, dus die zit nu gedeeltelijk in de mijne.

Alleen nu heb ik gisteren de FM-Modulator die hij voor z`n pda gebruikte, in mijn auto gezet, alleen als ik de FM-Modulator aansluit op de 12v voeding dan heb ik alleen signaal op de frequentie waarop de modulator uitzend, haal ik de spanning van de modulator af dan heb ik alle andere ethernet zenders weer, nu vraag ik me af of dit "Works As Designed is" of zit er ergens nog een setting waardoor dat ding gewoon de Ethersignalen door kan geven aan m`n radio, en dan eventueel de zender waar hij zelf op uitzend kan toevoegen.

Het gaat om deze FM-Modulator

http://www.hobbytron.net/product581.html

De autoradio waar het om gaat is een Pioneer DEH-P7500MP, er zit volgens mij geen line in op deze radio, alleen wel een aansluiting voor de cd wisselaar, zijn er mischien mensen die weten of dit ook te gebruiken is als Line-IN met een eventuele verloop kabel van pioneer, ik heb al gekeken op de pioneer website maar ik kan niks vinden.

[ Voor 23% gewijzigd door raymonvdm op 05-10-2004 21:53 ]

Verwijderd

Nee dit hoort niet omdat er ook 3 frequenties zijn in te stellen bij mogelijke storingen van andere radio zenders die te dicht in de buurt zitten van je modulator.
Wat ik me kan voorstellen is dat het modulator signaal iets te hard is en de andere zenders wat wegdrukt.
Als je in de garage staat moet je eens testen als je buiten staat en eventueel
de local knop uitproberen op je radio en handmatig zoeken i.p.v auto.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De zender is waarschijnlijk zo brak dat hij over een zeer breed frequentie gebied uitzendt. Combineer dat met een ingangs-trap die geheel over de zeik gaat van het harde signaal, en je kan van 88 tot 108Mhz genieten van je lokale zendertje.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:32

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Overigens kan je met een verloopje die (ip bus?) gebruiken als line in..

Wise enough to play the fool

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ja alleen is dat verloopje slechts 75 euro inc :-(