Toon posts:

Promise SX6000 werkt niet i.c.m. MSI K7T266 Pro2-RU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat iemand hier meer ervaring mee heeft, ik kan op internet nergen iets vinden over een werkende combinatie.

Deze kaart word gewoon gedetecteerd en geinitialiseerd door het moderbord/bios.
Enkel als windows xp worden geladen (over schakelt naar inlogscherm) reset mijn pc.
Het maakt geen verschil:
A: in wel PCI slot de promise kaart zit
B: Onboard raid aan of uit staat
C: XP hebt is geinstalleerd op de RAID en/of een IDE schijf.
D: Wel of geen HD's aansluiten allen waren Maxtor's 6Y120P0 (Via bijgeleverde promise flatkabels aangesloten)

(Bovenstaande dingen heb ik dus getest)
Deze kaart werkt in een ouder systeem prima, dus is voor 100% zeker goed.

MSI heeft de laatste bios update (v3.7)
Promise kaart heeft BIOS build 77 (ook de laatste)

Ik hoop dat iemand mij meer kan vertellen hoe ik dit probleem kan oplossen, ik zit zelf te denken MSI maar de rug toe te keren als zijn geen beter support leveren op hun dure producten.

NB:
- Voeding is een Thermaltake 480Watt.
- Geheugen op Promise kaart is gecheckt en heb ander geheugen geprobeerd.

Edit: HD gegevens vermeld.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 21:47 . Reden: HD gegevens vermeld. ]

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Wat heb je aan de kaart hangen? Er zitten 6 IDE poorten op dat ding dus als je die vol hebt hangen + de rest van je pc er nog bij en je hebt een voeding die niet zo jofel is kan ik me voorstellen dat je een reset krijgt.

Wat ook kan is dat het geheugen reepje dat erop zit niet helemaal goed meer is. Er moet gewoon sd-ram in, zou je eens kunnen testen in een oude pc met MemTest86.

[ Voor 39% gewijzigd door max op 06-10-2004 00:13 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Topicstarter
HD info toegevoegd.

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09-2025
En als je alle schijven op de onboard aansluit en wel de sx6000 erin laat wat doet ie dan met het opstarten?

Verwijderd

Topicstarter
Tundreq schreef op 06 oktober 2004 @ 00:27:
En als je alle schijven op de onboard aansluit en wel de sx6000 erin laat wat doet ie dan met het opstarten?
Heeft geen effect, diverse combinaties met onboard raid en de SX6000 zijn mogelijk, het advies van promise is trouwens om de onboard raid te disabelen.
Zelfs als ik op de normale IDE poort een HD aansluit en daar windows op installeer reset deze verse installatie (op het punt hierboven) zodra ik de SX6000 toevoeg.

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09-2025
Dan zal het denk ik toch een conflict hebben met de onboard raid controller ondanks dat je hem disabled.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Heel erg link om te doen:

De bios van je K7T266 Pro2-RU flashen met de bios van de K7T266 Pro2-U. Dit is precies hetzelfde bord dat jij hebt (layout is anders vanwege de extra RAID-poorten) maar dan zonder RAID functionaliteit.

Linkje

Dit zou ik alleen in het extreemste geval doen. In principe schakel je "hardwarematig" de RAID op je bord uit. De bios kent hem gewoon niet dus kan hem ook niet weergeven. De rest van je bord werkt wel zoals zou moeten.

Nogmaals ik zou dit echt alleen in het extreemste geval doen. En ik neem ook geen verantwoordelijkheid mocht het fout gaan. Dit soort geintjes heb ik zelf wel eens uitgehaald, maar dat was met een systeem van het werk. De drempel was dus niet zo hoog omdat het niet mijn eigen hardware was. Mocht het toen kapot gegaan zijn dan was het via een RMA-aanvraag wel geregeld.

Succes

[ Voor 29% gewijzigd door max op 06-10-2004 14:21 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Topicstarter
Fire_escape schreef op 06 oktober 2004 @ 14:08:
Heel erg link om te doen:

De bios van je K7T266 Pro2-RU flashen met de bios van de K7T266 Pro2-U. Dit is precies hetzelfde bord dat jij hebt (layout is anders vanwege de extra RAID-poorten) maar dan zonder RAID functionaliteit.

Linkje
Succes heb ik niet gehad, heb in iedergeval een BIOS flash gedaan die niet succes vol was. (Voor diegene die willen weten wat dit inhoud, dan doet ie het dus niet meer en RMA is die toch echt wel te oud voor)

Binnenkort ga ik ff die BIOS hot swappen. Heb inmiddels een gloed nieuw moederbord met dezelfde problemen. Nu ga ik even proberen de research te contacten van me nieuwe fabrikant.
EXIT MSI

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval heb ik dus nog een mogelijke oplossing.
De promise supertrak sx6000 is pci v2.2 compatibel in sommige biossen kun je instellen "PCI Delay Transaction" deze optie moet dus AAN staan zodat de promise controller kan werken. Mijn MSI moederbord is nu dood, dus heb dit helaas niet kunnen testen en weet ook niet of het MSI bord pci v.2.2 ondersteunde.
Pagina: 1