Toon posts:

[XP SP2] Wederom een reboot/crash-bij-games vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

ook ik (het geeft hits zat bij de search iig) heb de laatste tijd last van spontane reboots. Ik heb er echter alleen last van bij bijvoorbeeld Vice City en Battefield (maar niet bij Warcraft 3 en Startcraft Broodwar). Dit gebeurd vrijwel altijd na zeer kort spelen.

Na wat zoeken vond ik de tip hoe je de oude-vertrouwde ( ;) ) bluescreen tevoorschijn kon toveren. Dat gaf echt réuze handige info :| :
Afbeeldingslocatie: http://ruud.heerdink.com/p/tweakers/o_dat_s.jpg
Nee, dit is geen ralle foto, zo ziet het er echt uit.

Om het kort samen te vatten:
  • Omega-drivers (2.5.90b) hielpen niet
  • DirectX 9.0c installen hielp niet
  • nieuwste drivers van Ati hielpen niet
  • PC stofvrij maken hielp niet
  • voltages en temperaturen waren naar mijn idee in orde
  • bios updaten ging niet
  • de taakmanager-openen truc werkte niet
Het gaat hier om een:
  • P4 2.60GHz @ 2.60GHz :P
  • MSI 865PE Neo2
  • Ati RADEON 9600SE (niets aan gedaan)
  • 1 Gieg DDR-SDRAM (laatst nog gechecked op fouten)
  • Maxtor 6E040L0, Maxtor 6Y120M0
  • Windows XP Pro (SP2)
Ik zou 't tof vinden als iemand me hier mee kan helpen, want het is NOGAL frustrerend.

• srvalasco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04-2022
hier bevriest het systeem zo nu en dan - of het duurt heel lang dat ie verder gaat.

nou ben ik zo een en ander aan het testen maar ik heb het vermoeden dat mijn logitech muis in de weg ligt. dit had ik bij sp1 niet. Als het systeem bevriest en ik haal de muis uit de pc dan krijg ik weer een teken van leven

logitech heeft nog immer geen nieuwe driver uitgebracht sinds sp2 :?

ik hoor (buiten tweakers.net om) ook meer van dit soort geluiden. Ik kan er geen topic over vinden hier (je weet onderhand niet meer waar je moet zoeken)

Verwijderd

Topicstarter
srvalasco schreef op 06 oktober 2004 @ 21:02:
(je weet onderhand niet meer waar je moet zoeken)
Dat is nog niet eens zo het probleem, maar er is zo véél over geschreven dat net het toch net niet is...

Ik heb idd het idee dat het bij mij ook is gekomen na SP2, want ik heb FarCry nog (uit)gespeeld op deze PC, evenals Hitman 2. Toch echt niet slappe grafische spellen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je al eens je geheugen getest? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 06 oktober 2004 @ 22:37:
Heb je al eens je geheugen getest? :)
Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 21:04:
• 1 Gieg DDR-SDRAM (laatst nog gechecked op fouten)
B)

• srvalasco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04-2022
gisteren avond weer een bevriezing. Mijn akties:

internetverbinding (kabel) + muis uit de pc getrokken, 1 of 2x op ctrl+del drukken. even wachten en......daarna doet ie het weer

eigenlijk idioot dat dit gebeurt. vraag me af of het beter is op een patch te wachten (duurt wel erg lang zo....dit moet microsoft toch al gemerkt hebben) of alles formatteren en een clean install van xp + sp2.

weet ff niet goed wat ik hier mee aan moet.

.....en ja....de pc is sowieso trager geworden na sp2.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Install eens wat software om die videokaart eens te monitoren (temparatuur). Het bluescreen ziet er ook best corrupt uit. Lijkt wel alsof hij uit een game klapt door een hardwarematig probleem met je ATI kaartje en daardoor ook geen normale bsod meer op je scherm kan tekenen.

Je hebt je PC al schoongemaakt maar check ff goed die Fan op je GPU.

edit: ontbrakt

[ Voor 20% gewijzigd door DeMoN op 07-10-2004 11:44 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
DeMoN schreef op 07 oktober 2004 @ 11:42:
Install eens wat software om die videokaart eens te monitoren (temparatuur).
FF een oude koe uit de sloot trekken. Ik heb SP2 verwijderd (stomstomstom dat ik niet eerder wist dat dat gewoon kon), maar weet iemand een link naar goede monitor-software?
Want het geheel werkt nog steeds niet en de Xbox stat bij de vriendin, dus 't begint te kriebelen.

Verwijderd

Topicstarter
Kick, temperatuur-monitor-software iemand?
SMS (save my soul)!
Pagina: 1