[Firefox] bug: kopieert div bij :hover van ander element

Pagina: 1
Acties:

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een linkdump, met daaronder een form voor de shoutbox met de shoutbox berichten eronder. Als ik in Mozilla of Firefox met mijn muis over een link van de linkdump ga zie ik, tijdens het laden van de :hover background-img, linksonder een kopie van de shoutboxberichten. Zie: dit screenshot, de makeover waar het probleem optreedt (babygotstyle) en het CSSbestand. (in de CSS: regel 46 en 52)

Bij andere makeovers (CSS skins) en browsers heb ik AFAIK geen problemen.

Ik heb al vanalles geprobeerd om het probleem te verhelpen, zoals de IE-scrollbar properties uit de CSS halen, relatieve en absolute positionering toekennen aan elementen die invloed op het probleem zouden kunnen hebben en verschuiven van CSSproperties van een parent naar child en andersom.

Wat hielp was de CSS bij :hover helemaal weghalen, maar dan heb ik geen mooie mouseover. Wat ook hielp was position:absolute toekennen aan de shoutboxberichten-div (class=spam) wat de layout verneukte.

Heeft iemand een idee hoe ik die bug zou kunnen omzeilen? Of heb ik per ongeluk een kopieer-dat-element-naar-een-random-plek-Gecko-only CSS property geactiveerd?

• mullah
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-05 12:26
Blaise schreef op 05 oktober 2004 @ 20:57:
Heeft iemand een idee hoe ik die bug zou kunnen omzeilen? Of heb ik per ongeluk een kopieer-dat-element-naar-een-random-plek-Gecko-only CSS property geactiveerd?
Shoutbox dingen werken vaak met iframes en float properties....

Op de een of andere manier heeft firefox de neiging om de gefloate iframes (en divs met overflow:scroll) opnieuw te plaatsen als je een :hover ergens gebruikt waar je het formaat, de marges of de padding aanpast (door een linkje bold te maken bijvoorbeeld)

Door die opniew plaatsen actie zie je de inhoud van de div of iframe even knipperen op een rare random lijkende plek.

Of dit bij jou het geval is weet ik niet zeker, maar het lijkt er in ieder geval wel op.

Een oplossing is om de shoutbox met CSS een postition:absolute te geven... als je dat kunt inbouwen in je layout dan.

Verwijderd

Ja, dit is een bekend probleem. Zie bijvoorbeeld bug 132337.
Een eventuele fix hiervoor zit in bug 238493.

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Of dit bij jou het geval is weet ik niet zeker, maar het lijkt er in ieder geval wel op.
Het voldoet aan alle eisen. Ik ga wel voor een alternatieve oplossing.

Bedankt voor de uitleg/info, mullah en Martijn22!

(sorry voor de late reactie…)