[Printer] Canon S450 weigerd dienst

Pagina: 1
Acties:

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 16:29
Hallo Allemaal,

sinds zeer korte tijd heb ik problemen met de printer van mijn ouders. Het betreft hier een Canon S450 die nog betaald is in nederlandse guldens.

Het apparaat weigerd ook maar 1 pagina af te drukken. Zodra ik hem aanzet begint hij 6 of 7 keer te knipperen, met daartussen 1* groen (uitleg later).

Ik begon dus om eens op te zoeken wat ik met dat oranje knipperen aankon. Na wat zoeken (wondere wereld van google) kwam ik uit op onderstaande link:

http://www.uktsupport.co.uk/canon/bj/s450.htm

Zoals ik het daar interpreteer geeft de printer dus het volgende aan:

6* oranje == GEEN inktcartridge
7* oranje == inktcartridge storing.

Toen ik de 1e keer het probleem tegenkwam, heb ik alleen gekeken of ik iets kon veranderen d.m.v. de inkttankjes (niet de inktcartridge, dit is een houder met printkop). Ik heb toen geconcludeerd dat de cartrigde voor zwart kapot moest zijn. dit omdat, wanneer de kleuren kapot zou zijn, ik in ieder geval nog gewoon tekst had moeten kunnen printen.

Mijn moeder heeft dus een nieuwe zwartwit cartridge gekocht, en deze heb ik dus uitgeprobeerd. Nu doet de printer nog steeds niet.

Wanneer ik de kleuren cartrigde er uithaal dan krijg ik 6* knipperen voorgeschoteld.
Wanneer ik de kleurencartridge er instop krijg ik 7* knipperen.

Het begint er op te lijken dat de kleuren dus toch kapot is. Wat ik echter nog steeds heel erg vreemd vindt, is dat de printer het niet doet met alleen een zwarte cartridge. Dit zou toch voldoende moeten zijn voor een zwartwit tekstdocument. Is dit normaal?

MIJN VRAGEN:
1) mijn interpretatie van 6* en 7* oranje knipperen met 1* groen is correct?
2) het is normaal dat de printer geen zwartwit wil printer zonder de kleurencartrigde?
3) zijn mijn problemen opgelost met het vervangen van de kleurencartrigde?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:26

breinonline

Are you afraid to be known?

Bart B schreef op 05 oktober 2004 @ 20:51:1) mijn interpretatie van 6* en 7* oranje knipperen met 1* groen is correct?
Doet mij wel logisch aan. Een andere interpretatie kan ik je ook niet geven.
2) het is normaal dat de printer geen zwartwit wil printer zonder de kleurencartrigde?
Helaas is dat bij heel wat printers het geval. De kleur moet erin zitten en niet leeg zijn wil je alleen zwart kunnen printen. Mocht de kleuren cartridge stuk zijn kan de printer dit zien als zijnde 'er zit geen cartridge in' en dus weigeren te printen.
3) zijn mijn problemen opgelost met het vervangen van de kleurencartrigde?
Niet per sé. Is de cartridge kapot, dan helpt het wel. Maar is de printkop bijvoorbeeld beschadigd, dan doet de printer het alsnog niet met een nieuwe cartridge. Helaas is er maar een manier om dat uit te vinden: toch een nieuwe kopen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

De printer van mijn moeder, Een oudje, een hp deskjet 520 had hetzelfde probleem.
Wat bleek was dat een contact punt van de cardridgehouder was los geraakt door het vele gebruik. Met wat precies soldeerwerk is dit wel op te lossen. Gewoon een nieuw puntje van tin erop gemaakt. Hij werkt weer naar behoren.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:05
doe eens een harware reset, voordat je dat doet moeten je cartridges wel erin zitten, en de cover dicht is daarna.

1: Power off printer
2: Hold Resume button then press and hold POWER, the beeper will sound once.
3: Hold POWER and release RESUME
4: Press RESUME twice
5. Release Power button
6: When the indicator lights steady, press RESUME three(3) times. The indicator should be orange.
7: Press Power to set data

[edit]

staat btw ook op die site die je zelf gaf zie ik nu

[ Voor 20% gewijzigd door Turismo op 06-10-2004 11:47 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 16:29
Turismo schreef op 06 oktober 2004 @ 11:46:
doe eens een harware reset,
Heb ik al gedaan. Dit lijkt niet te helpen.

Verder is het zo dat de cartidge voor de S450 nietst anders is dan een houder voor de inkttankjes + de printerkop

Mijn ouders hebben heel weinig zin in een aanschaf van 44EUR in een kleurencartridge :| . Ze zitten al te kijken naar combinatieapparaten (fax, printer, scanner). Die heb je ook al voor EUR250 met 2jr garantie...