Netwerk werkt ineens niet meer

Pagina: 1
Acties:

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-05 11:22
Situatie: 7 comp's via een Linksys switch op een gehackte Speedtouch.

Probleem: internet valt na enige tijd (varierend van een 10 minuten tot enkele uren weg) weg. Intern netwerk werkt nog wel. Kan 10.0.0.138 niet pingen. Wanneer ik het modem én de switch opnieuw aanzet werkt 't wel weer. Kan dan ook 10.0.0.138 weer bereiken.

Wie weet de oplossing? Het heeft een tijd perfect gewerkt, dus ik kan niet begrijpen dat het nu ineens niet werkt.

DIT IS MIJN WEBSITE

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-05 09:40
speedtouches hebben nog weleens de neiging om na verloop van tijd gewoon ff niet meer te werken.

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wat voor OS'en draai je ?

Zie vaak dat er uitval van internet is onder SP2

ZOEK het in Got O+

• havana
Dus het modem is naar de klote ?

Overigens was ik vergeten te vermelden dat ik ook de DHCP server op het modem heb geactiveerd. Wanneer het internet wegvalt, werken handmatige instellingen trouwens niet.

@Matinez: Ik draai zelf WinXP zonder SP2. Overigens werkt het op alle 7 comp's niet....

Aangezien de NIC's ook geen IP krijgen wanneer de storing optreedt is het eigenlijk logisch dat het aan het modem ligt. Maar goed, ik blijf het raar vinden?

update: hij viel net weer uit, dus ik heb direct ff geprobeerd om mijn compu direct aan te sluiten (dus zonder switch), maar ook dit hielp niet. Wel nadat ik de modem had gerestart.

[ Voor 61% gewijzigd door havana op 05-10-2004 21:06 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
havana schreef op 05 oktober 2004 @ 20:50:

Wel nadat ik de modem had gerestart.
Je weet dat je soms even 15min moet wachten ?
Ooit heeft een casema (toen in nog wanadoo Cable had) mij dat verteld.
En idd, als ik toen de modem restarte deed hij het even niet. (kan typeren voor dat modem com21)

• havana
Nadat ik weer een storing krijg heb ik de modem even direct op mijn pc aangesloten en herstart. Gek genoeg blijft ie het nu al uren goed doen. Ik kan me toch niet voorstellen dat het de switch is, want deze is bijna hagelnieuw.

Ik vermoed dat het in de instellingen van de DHCP ligt. Ik heb de DHCP nu uitgezet in de modemsoftware. Morgen maar weer eens alle compu's aansluiten en kijken of het dan blijft werken als ik alle instellingen op handmatig zet op alle compu's.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Excibular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-05 13:58
Ik maak hier precies hetzelfde mee.

Motorola kabel modem en d-link router. Als ik een pc aan doe heeft hij geen probleem en kan ik internetten. Maar dan opeens eigenlijk zonder reden valt het internet weg. Bij ipconfig ben ik mijn gateway kwijt. Bovendien kan ik de router niet meer pingen.

Kan je laten weten of het voor jou werkte om dhcp istellingen te veranderen?

• havana
Ik heb zojuist alle computers handmatig ingesteld en de DHCP uitgezet op het modem. Voor nu werkt het, maar dat zegt natuurlijk nog niks (werkt pas 5 minuten). Ga nu even douchen, kijk zo weer even :)

DIT IS MIJN WEBSITE

• havana
Update: het werkt nu al ruim een uur goed :o

[edit]
Maar om 13:00 klapte ie er weer uit ;(

Nu maar een nieuwe SpeedTouch gekocht.

[ Voor 52% gewijzigd door havana op 06-10-2004 15:35 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1