Tegenvallende snelheid Netgear wgt 634u wireless router.

Pagina: 1
Acties:

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik ben sinds 2 weken in het bezit van bovenstaande wireless router. De transfer snelheid tussen 2 pc's valt me alleen erg tegen. Beide pc's hebben 80% netwerk ontvangst en zijn volgens de netgear software op de client verbonden op 54 Mbps. Ik zou dan toch een hoger snelheid via het netwerk moeten halen dan 1 MB/s ? Bovendien werkt de verbinding niet op 108 Mbps.

Ik heb al geprobeerd om de firmware te upgraden naar versie wgt634u_1_4_0_6.img maar dit was een drama. De clients gaven aan dat de verbinding werkte op 108 Mbps maar de router crashte op het moment dat ik een file wilde verzenden via het netwerk (Dit ging dan 2 seconden lang met 2,2 MB/s). Weer versie wgt634u_1.3.0.6.img terug gezet maar nog steeds de naar mijn mening te lage snelheid van 1MB/s (De verbinding wil met deze firmware ook alleen maar tot stand komen op 54 Mbps).

Wat kan ik proberen om deze router goed aan het werk te krijgen? Is het gewoon een slecht product of doe ik iets fout. Misschien mensen met ervaring met deze router? Ik hoor het graag. :)

Systeem | Strava

• Brakkie
  • Niet online
*kick*

Systeem | Strava

• Brakkie
  • Niet online
Nouhou , laatste poging voor een reactie :'(

Systeem | Strava

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

54 mbit is 11mbit op fullduplex, dus dat presteert in de praktijk eigenlijk nooit hoger dan 22 mbit...

en in die full duplex zit het probleem..

want dat zorgt voor een minder stabiele verbinding, en packetloss..

en packetloss == lagere snelheid (lijkt mij)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.