Toon posts:

Mogenlijkheid als mp3bak icm. wifi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg er binnekort weer een oud bakkie bij, nou leek het mij een goed idee er een mp3 bak van te maken. Maar ik vroeg me af gaat dat lukken met deze specs?

Pentium 2 233mhz
64MB ram

Wat kan ik er het beste op draaien voor os en software?

Ik wil het beestje het liefst aansturen via een webinterface of iets in die richting, en eventueel een cheap LCD tje.

Ik wil btw alles afspelen vanaf m'n netwerk... via wifi is dit mogenlijk cq. bandbreette?

Weet btw niet of ik dit in het goede forum plaats?

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
ik denk dat je onder linux vast wel wat moet kunnen doen in die richting.
De hardware is in iedergeval krachtig genoeg lijkt mij.
Je kan ook onder windows en dan met behulp van winamp en de moys remote controll plugin werken, mits de hardware de wifi pakt moet het dan ook wel lukken.
en de bandbreedte die een mp3 slurpt? kijk naar de bitrate doe er een paar procent bij voor overhead en je weet het

Verwijderd

MP3 draaien lukte op mijn 486 @ 160MHz met 16MB en PCI kaarten al redelijk onder windows 98 met Winamp. Een P2 moet zeker lukken. Iets als win 98SE lijkt me de beste oplossing. Daarnaast ff alle chipsetdrivers ed instaleren.
Wil je met ISA kaarten gaan werken dan weet ik nog zo niet of dat lukt. Dat kost vaak aardig wat performance. Hetzelfde geld voor het draaien va cd's (helemaal zonder DMA).

Alle mijn bevindingen op een rijtje:

233MMX met ISA video en ISA geluidskaart = hapert als de neten
233MMX met ISA video en PCI geluidskaart = hapert nog aardig
233MMX met PCI video en ISA geluidskaart = hapert nog een beetje
233MMX met PCI video en PCI geluidskaart = speelt, en spoelt probleemloos

Mijn draadloze netwerk met 80-90% ontvangst draait makkelijk de zwaarste Mp3tjes op 320kb/sec op 11mbit. Echter 54mbit is geen overbodige luxe als je grote MP3 lijsten wilt laden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 00:52:
MP3 draaien lukte op mijn 486 @ 160MHz met 16MB en PCI kaarten al redelijk onder windows 98 met Winamp. Een P2 moet zeker lukken. Iets als win 98SE lijkt me de beste oplossing. Daarnaast ff alle chipsetdrivers ed instaleren.
Wil je met ISA kaarten gaan werken dan weet ik nog zo niet of dat lukt. Dat kost vaak aardig wat performance. Hetzelfde geld voor het draaien va cd's (helemaal zonder DMA).

Alle mijn bevindingen op een rijtje:

233MMX met ISA video en ISA geluidskaart = hapert als de neten
233MMX met ISA video en PCI geluidskaart = hapert nog aardig
233MMX met PCI video en ISA geluidskaart = hapert nog een beetje
233MMX met PCI video en PCI geluidskaart = speelt, en spoelt probleemloos

Mijn draadloze netwerk met 80-90% ontvangst draait makkelijk de zwaarste Mp3tjes op 320kb/sec op 11mbit. Echter 54mbit is geen overbodige luxe als je grote MP3 lijsten wilt laden.
Oke (hmm kut ik draaii pci video en ISA geluid.... maar goed dan moet er maar ff een pci geluidskaartje in.)