Je hebt helemaal gelijk, die discussie wilde 'k ook niet voeren hoor betreffende LV/ULV en gewone P-M processors. Het grote probleem (waarschijnlijk ook bij andere,
laptop zoekende mensen) is dat je zelf niet echt kunt opmaken of 2,6 kg nog wel "mobiel" is. Tuurlijk, je kunt ff een boek vinden die zoveel weegt, maar goed, het blijft op de gok.
In mijn gedachte spookt het feit rond dat 2,6 kg toch niet zo erg zwaar is? Maar dat gaat het wel weer worden als je er iedere dag mee wil werken... Verschil tussen 1,6 en 2,6 kg is niet super veel. Hahaa... ik dwaal weer van mijn statement af

.
Hmm, mjah misschien ga ik binnenkort wel even langs Groningen; als er niks anders op zit.
Maar concrete vraag: bestaat er werkelijk geen 14.1" versies van de Asus M6 (?) series of een zo'n modelletje bij IBM? De T42 had ik gezien @ Campuskorting.nl; maar die zit nog verder van mijn budget af... Ik denk dat mij
12" iets te klein af is, maar 15" (wide) weer net een tikje te groot is, om zoals men af en toe zegt, in de trein te kunnen werken.
Oudere topics wezen op de oudere modellen van Asus, de M2 en M3 series die
ook in Nederland werden verkocht en 14.1" waren. Waar zijn ze nu gebleven?

. De vrijwel enige 14.1" model HP DV1055 series heb ik in real life kunnen zien, maar na het draadje gelezen te hebben betreffende piepjes en slechte(re) beeldkwaliteit viel hij al snel af.
Brengt mij snel bij een Medion, ander "B-merk" of misschien Dell... maar goed. Bah, dilemma's. Kwam overigens precies zo'n zelfde topic tegen bij een GoT search, maar ook die eindigde in geen keuze kunnen maken van de TS.