Canon smartbase 360 en windows probleem.

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05:42
Ik heb net een nieuwe printer.
Canon Smartbase 360
Ik draai onder XP pro.
Probleem: er wordt niet geprint.....

Wat heb ik gedaan?:

Eerst driver installeren. Van Canon.nl gehaald.
Toen pc opnieuw starte, usb kabel erin.
Printer wordt gevonden.
Dan moet ik kiezen om software voor de printer te installeren. ( Automatisch zoeken, of zelf kiezen)
Ik laat hem automatisch zoeken. Hij vindt niets
Terwijl de drivers gewoon in een map in Mijn Documenten staan. Oke.
Toen van cd proberen te installen. Lukt ook niet.

Oke effe geprobeerd.
Heb de driver geinstalleerd met de usb kabel erin.
Wanneer ik de pc opnieuw start. Dan wordt ie gevonden.
En dan moet ik weer kiezen of automatisch zoeken of zelf zoeken.
Heb ze allebei geprobeerd, geen resultaat...

Nog een vraagje:
Moet ik de printer toevoegen onder: Printers en Faxapparaten? Of moet dat automatisch gaan.
En moet ik de vorige printer verwijderen of hoeft dat niet?

• Ahmi
Ok heb hem onder Printers en Faxapparaten toevoegd. Poort USB001 gekozen.
Maar....niets...:-(
Bij het printen van een test pagina zegt ie.
'Dit document kan niet worden afgedrukt.'
:?

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
en als je via automatisch zoeken dan een lokatie opgeven, en daar dan de betreffende driver die je gedowned heb aangeven. Werkt die manier?

• Ahmi
y2kbug schreef op 05 oktober 2004 @ 20:30:
en als je via automatisch zoeken dan een lokatie opgeven, en daar dan de betreffende driver die je gedowned heb aangeven. Werkt die manier?
Ik kies : De software automatisch installeren.
Dan begint ie te zoeken. Dan is ie klaar. En zegt ie Deze hardware kan niet worden geinstalleerd... :?

Ik kan nergens aangeven waar ie moet zoeken, behalve als ik zelf zoek.
Maar dan vindt ie hem ook niet :?

Verder zag ik net.' Snelle usb apparaat aangesloten op trage usb-poort''ofzo.
Maar dat maakt verder niet uit denk ik... :/

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het makkelijkst is het om gewoon de cd te gebruiken. Zorg dat de usb-kabel niet in de pc zit en start dan de installatie van de cd. Laat deze doorlopen en wacht tot je het venster krijgt met de vraag je printer aan te sluiten. Deze kun je dan aansluiten terwijl de pc aanstaat, Windows zal dan je printer automatisch vinden en het installatieprogramma van de cd zal de printer installeren. Hierna wordt de installatie afgerond en moet je in principe kunnen printen.
Voordat je dit doet kun je het beste wel even alle huidige smartbase 360 printers die je hiervoor geinstalleerd hebt verwijderen zodat deze geen probleem geven tijdens de installatie.

Dat van snel apparaat op trage usb-poort maakt idd niet zoveel uit, het printen zal hoogstens wat langzamer gaan, maar ik denk niet dat je dat echt zult merken.

• Ahmi
The_Talker schreef op 05 oktober 2004 @ 20:41:
Het makkelijkst is het om gewoon de cd te gebruiken. Zorg dat de usb-kabel niet in de pc zit en start dan de installatie van de cd. Laat deze doorlopen en wacht tot je het venster krijgt met de vraag je printer aan te sluiten. Deze kun je dan aansluiten terwijl de pc aanstaat, Windows zal dan je printer automatisch vinden en het installatieprogramma van de cd zal de printer installeren. Hierna wordt de installatie afgerond en moet je in principe kunnen printen.
Voordat je dit doet kun je het beste wel even alle huidige smartbase 360 printers die je hiervoor geinstalleerd hebt verwijderen zodat deze geen probleem geven tijdens de installatie.

Dat van snel apparaat op trage usb-poort maakt idd niet zoveel uit, het printen zal hoogstens wat langzamer gaan, maar ik denk niet dat je dat echt zult merken.
Tijdens de installatie van het stuur-programma, wordt er niet gevraagd of je de usb in wilt steken....

Ik heb hem even laten zoeken op de cd zelf. Hij vindt wel wat. Maar bij die drivers staat win98/me....aargh, terwijl die van XP ook gewoon erop staan, zie ik... :?

• Jarod
  • Niet online
En als je nu na de installatie van de cd de printer aansluit. Dan vraagt hij waarschijnlijk om de driver, als je dan de cd erin doet en aangeeft dat je zelf de locatie op wilt geven. Dan navigeer je naar dd map waarin de driver van Windows XP staat. Hierna op OK klikken en dan de installatie afwachten, dan zou hij het naar mijn idee iig moeten doen.

• Ahmi
Arghh op die cd heb je 3 bestanden bij XP. En 6 bij 98/ME.

Die van XP:
-mp51fax
-mp51prn
-MP51SCN

98/ME:

-mp51cmp
-mp51fax
-MP51prn
-MP51SCN
-mp51str
-mp51upr

Welke ik ook bij XP kies.
'Op gegeven locatie bevinden zich geen gegevens over hardware'

Kies ik die van 98/ME. mp51cmp b.v
Dan wilt ie hem wel installeren... 8)7
Maar dan zegt ie...kan niet worden geinstalled. Windows 95/98 complitabel ofzo... :D

[ Voor 13% gewijzigd door Ahmi op 05-10-2004 21:11 ]

• Jarod
  • Niet online
Dat Windows XP de driver van Windows 98 niet wil installeren is niet zo heel gek, dat geeft namelijk vaak nogal grote problemen. Maar ik snap niet precies waar het nu fout gaat, krijg je de melding als je de printer aansluit en hem laat zoeken naar de driver, of gebeurt het op een ander punt.

Wat je volgens mij het beste kunt doen is nu alle drivers die je geinstalleerd heb verwijderen, als het goed ik kan dat via een driver menu. Hierna de computer een keer opnieuw opstarten om alle eventueel geladen onderdelen ook weg te hebben. Hierna de driver voor windows XP die je van de canon site hebt gehaald installeren. Hierbij moet de printer niet aangesloten zijn op de computer, dus de usb-kabel eruit. Daarna de printer aansluiten en dan moet hij als het goed is vanzelf de printer correct installeren.

Lukt dit niet dan kun je eventueel naar de directory verwijzen waar de driver uitgepakt is, deze kun je aangeven bij het uitpakken van de driver, verander dit dus even naar een handige locatie, bijvoorbeeld c:\canon360driver. Als dit allebei ook niet werkt weet ik het zo ook even niet.

P.S. Probeer de usbkabel na de installatie anders eens in een andere USB-poort te steken, misschien gaat het dan wel goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Jarod op 05-10-2004 21:36 ]

• Ahmi
The_Talker schreef op 05 oktober 2004 @ 21:34:
Dat Windows XP de driver van Windows 98 niet wil installeren is niet zo heel gek, dat geeft namelijk vaak nogal grote problemen. Maar ik snap niet precies waar het nu fout gaat, krijg je de melding als je de printer aansluit en hem laat zoeken naar de driver, of gebeurt het op een ander punt.

Wat je volgens mij het beste kunt doen is nu alle drivers die je geinstalleerd heb verwijderen, als het goed ik kan dat via een driver menu. Hierna de computer een keer opnieuw opstarten om alle eventueel geladen onderdelen ook weg te hebben. Hierna de driver voor windows XP die je van de canon site hebt gehaald installeren. Hierbij moet de printer niet aangesloten zijn op de computer, dus de usb-kabel eruit. Daarna de printer aansluiten en dan moet hij als het goed is vanzelf de printer correct installeren.

Lukt dit niet dan kun je eventueel naar de directory verwijzen waar de driver uitgepakt is, deze kun je aangeven bij het uitpakken van de driver, verander dit dus even naar een handige locatie, bijvoorbeeld c:\canon360driver. Als dit allebei ook niet werkt weet ik het zo ook even niet.

P.S. Probeer de usbkabel na de installatie anders eens in een andere USB-poort te steken, misschien gaat het dan wel goed.
Helaas ook niets. Drivers meerdere malen verwijderd. En weer erop gezet...maar toch geen resultaat.

Onder apparaatbeheer staat er zo'n uitroepteken ervoor.
Met tekst:
'De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)

Klik op Stuurprogramma opnieuw installeren om de stuurprogramma's voor dit'

En als ik verwijs naar een directory dan zegt ie: Op gegeven locatie bevinden zich geen gegevens over de hardware... :(

• Jarod
  • Niet online
Dan weet ik het zo ook even niet meer, had je al een andere usb poort geprobeerd?

• Ahmi
The_Talker schreef op 05 oktober 2004 @ 22:34:
Dan weet ik het zo ook even niet meer, had je al een andere usb poort geprobeerd?
Ook, helaas niets.

Maar ik liet hem net zelf ff zoeken.
Hij vondt iets. Ik laten installen. 'Deze hardware kan niet worden geinstalleerd'

' mogelijk is het INF-bestand voor windows 95 of een later besturingssysteem geschreven... :|

• Ahmi
Helpdesk heeft niet geholpen. Drivers deinstalleren en weer installeren.
Ja doei, wat doe ik dan de hele dag!

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/achmedxxx/printer2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/achmedxxx/printer1.jpg

• Ahmi
Blijft gewoon dat ik niet eens SP1 heb....zuchttt :(

Daar maar eens aan zien te komen...

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

En je hebt SP1 nodig voor USB 2.0 ondersteuning. Ik zie namelijk een USB controller met een ? Staan. Dat is je probleem.

• Ahmi
Aha, duidelijk dus...

[ Voor 88% gewijzigd door Ahmi op 06-10-2004 20:52 ]

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

recht uit de readme :

"Het is mogelijk dat onder Windows 2000 of XP de TWAIN-gegevensbron zo nu en dan niet goed wordt geopend wanneer het systeembestand de indeling NTFS heeft. Om veiligheidsredenen kan de TWAIN-module niet worden geschreven naar de directory "winnt". Raadpleeg uw systeembeheerder voor meer informatie."

Kijk even of je NTFS hebt of FAT32, heb dit al eerder gehad namelijk.
Verder denk ik dat ie gewoon moet werken op USB 1.

eerst kijken dan zeiken

• Ahmi
Oke, SP1 en Drivers voor USB2.0 zitten erop :D

Ga nu ff weer alle drivers wissen. En dan weer proberen.
bratos schreef op 06 oktober 2004 @ 22:34:
recht uit de readme :

"Het is mogelijk dat onder Windows 2000 of XP de TWAIN-gegevensbron zo nu en dan niet goed wordt geopend wanneer het systeembestand de indeling NTFS heeft. Om veiligheidsredenen kan de TWAIN-module niet worden geschreven naar de directory "winnt". Raadpleeg uw systeembeheerder voor meer informatie."

Kijk even of je NTFS hebt of FAT32, heb dit al eerder gehad namelijk.
Verder denk ik dat ie gewoon moet werken op USB 1.
Op alle partities ( 4 NTFS) :X
Heb nog wel wat ruimte over, kleine partitie maken die FAT32 is?

• bratos

bratos

Meh.

um
het punt met die driver is geloof ik dat ie zn ding niet kan doen op n NTFS partitie.
Ik heb toen XP moeten herinstalleren op FAT32. daarna deed dat ding t perfect.
(leen ergens een andere hdd om te testen , voordat je je config omzeep helpt. het zou jammer zijn als het bij jou niets uitmaakte :P )

overigens, een extra partitie op fat32 zou misschin kunnen werkn, mits daar die twain driver op gezet wordt. het proberen waard denk ik!

[ Voor 19% gewijzigd door bratos op 06-10-2004 23:12 ]

eerst kijken dan zeiken

• Ahmi
WAAAAAAAAAAaaa, moet ik heel windows herinstallen en op een FAT32 zetten, alleen voor een printer... :'( :'(

Dus iedereen die zo'n smartbase + XP (NTFS)heeft, heeft precies dezelfde problemen? :o

• bratos

bratos

Meh.

ik hoop het want anders gaat mn theorie de mist in :X
ik weet niet of iedereen dat heeft. IK heb het es n keer meegemaakt. Met de zelfde symptomen.
Soms wilde dat ding 1 of 2 x printen, maar zo gauw je t apparaat in n andere poort stak, was t klaar. en scannen kon je al helemaal vergeten.

Dit probleem deed zich niet voor op n FAT installatie.

MAar als je nog ruimte hebt op je hdd voor n fat partitie , probeer dat dan eerst, anders installeeer je n andere hdd met n fat xp installatie (alleen xp, usb, vga en die canon smartbase) en dan kijk je of t werkt.

Als ik gelijk heb dan vind ik het debiel dat canon niet-ntfs-compatibele drivers heeft geschreven.

Maareh, succes. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door bratos op 06-10-2004 23:29 ]

eerst kijken dan zeiken

• Ahmi
Tjah, klinkt erg absurd!
Echt super stom van Canon zeg! Waarom doen ze daar niet wat aan? Het is toch makkelijk op te lossen met een nieuwe driver ofzo ?... :?

Ik heb nog wel wat ruimte om me hdd's, ga een kleine partitie maken, maar wat moet ik daar opzetten ? :D

Weet iemand waar ik het mail-adres van Canon vindt?
Canon.nl is erg vaag...

[ Voor 15% gewijzigd door Ahmi op 06-10-2004 23:39 ]

• bratos

bratos

Meh.

ik denk die canon driver daar op installeren, kijken oftie dat pikt. tijdens setup niet c:\program files\ maar [fat32 schijf]\test of zo
ik heb niet zon ding, (heb n HP) dus kan niet voor je kijken hoe het zou moeten. als ik er zo over na denk, gok ik dat windows/ de installer heel de boel in system32 flikkert. toch op je ntfs partitie.
maar t kost je misschien n half uur om t uit te proberen.

heb je niet ergens een hardeschijf rondslingeren waaar je mee kan spelen?

eerst kijken dan zeiken

• Ahmi
Ah, ik denk toch dat het niet lukt.
Je kan niet zelf kiezen waar je de driver geinstalled wilt hebben. Zodra je b.v op een file klikt. Dan zie je dat Windows hem al meteen ergens gooit in System32....
Dus ik denk dat het niet gaat lukken... :(

Ga morgen weer ff Canon bellen..... :/

En heb nergens een hdd over....pfffff.... :o
========================================

En ik ben nog steeds opzoek naar mensen die dit apparaat op Xp Pro (NTFS)geinstalled hebben gekregen, of ken jij iemand, laat hem me a.u.b weten hoe diegene dat gedaan heeft.

[ Voor 34% gewijzigd door Ahmi op 06-10-2004 23:51 ]

• Ahmi
Echt niemand?.... ;(

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:24
op een FAT32 partitie? mijn smartbase 370 staat gewoon geinstaleerd op NTFS geen problemen

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:48
Je post je vorige post om 23.49 en daarna een om 8.40, er zijn ook mensen die alleen 's avonds computeren of op een normaal tijdstip gaam beginnen met computeren.

Dus dat je geen antwoord krijgt in de nacht vind ik niet gek.

en om ff op de vraag terug te komen, ik ken niemand met zo'n ding :+

• Ahmi
1300A schreef op 08 oktober 2004 @ 09:45:
Je post je vorige post om 23.49 en daarna een om 8.40, er zijn ook mensen die alleen 's avonds computeren of op een normaal tijdstip gaam beginnen met computeren.

Dus dat je geen antwoord krijgt in de nacht vind ik niet gek.

en om ff op de vraag terug te komen, ik ken niemand met zo'n ding :+
Kijk eens naar de datum vriend... :> ;)

• Ahmi
b00m schreef op 08 oktober 2004 @ 09:15:
op een FAT32 partitie? mijn smartbase 370 staat gewoon geinstaleerd op NTFS geen problemen
HUH! zie je dat is weer vreemd.... arghh :(

Verwijderd

Hele bergen probleme gehad hiermee tot zelfs niet meer opstartende xp-sp2.
Ik heb een smartbase mpc190, en waarschijnlijk is het dan hetzelfde probleem.
Kijk hier eens naar, waarschijnlijk zijn je probs dan voorbij (xp-sp2) :

edit the file MPNETIPC.INI (windows/system32)
Verander 127.0.0.2 in de file naar 127.0.0.1

Canon is zo fijntjes dit nergens te vermelden geloof ik.
Groeten !

• Ahmi
Opgelost.

Windows geformat. Eerst drivers geinstalled en toen alle programma''s weer erop.
En toen deed ie het wel.
Canon zei:

'Uw probleem wordt veroorzaakt door een van de programma's die U op uw PC heeft geïnstalleerd. Naar aanleiding van dit probleem dat meer voorkomt en een aanvraag van een klant een paar weken geleden hebben wij hier een PC kompleet geformateerd en WinXp geïnstalleerd. Vervolgens SP2 geïnstalleerd en de SmartBase MP360 geïnstalleerd. Hierna hebben wij andere programma's geïnstalleerd en de SmartBase MP360 blijft werken'.
Pagina: 1