Vandaag heb ik tig van artikelen gelezen op het forum over verschillende combinaties met geheugen met de Asus P4C800-E DeLuxe; echter een antwoord op mijn vraag heb ik niet gevonden, dus post ik hem maar als een nieuwe topic.
Ik beschik nu over:
Asus P4C800-E DeLuxe
2x Corsair 256 MB TwinX-3200LL (512 MB) Op banken A1 en B1 (Dual channel)
Ik wil uitbreiden naar 1024 MB en wil graag nog 2x "Corsair 256 MB TwinX-3200LL" erbij kopen. Probleem is dat ik heb begrepen dat er problemen kunnen ontstaan als ik er inderdaad 2 modules bij prik. Dit specifieke probleem heb ik nog niet gelezen m.b.t. 4x 256 MB; echter wel dat er problemen zijn met andere merken als Kingston.
Problemen waar ik tegenaan kan lopen zijn:
-De "Corsair 256 MB TwinX-3200LL" staat niet in de "Qualified Vendor List (QVL)" van Asus.
-Dual Channel functioneert niet meer;
-Geheugen kan gaan lopen op 266MHz (133/PC2100);
-Geheugen zal niet werken tot ik de voltages handmatig opgekrikt zou hebben;
-Instabiliteit van het systeem.
Mijn vraag is nu of er mensen zijn met de zelfde config als ik dus nu wil hebben en of er mensen zijn met wijze tips. Ik vind het namelijk zonde 150 euro te besteden aan iets dat straks zal leiden tot eenhoop ellende.
Ik beschik nu over:
Asus P4C800-E DeLuxe
2x Corsair 256 MB TwinX-3200LL (512 MB) Op banken A1 en B1 (Dual channel)
Ik wil uitbreiden naar 1024 MB en wil graag nog 2x "Corsair 256 MB TwinX-3200LL" erbij kopen. Probleem is dat ik heb begrepen dat er problemen kunnen ontstaan als ik er inderdaad 2 modules bij prik. Dit specifieke probleem heb ik nog niet gelezen m.b.t. 4x 256 MB; echter wel dat er problemen zijn met andere merken als Kingston.
Problemen waar ik tegenaan kan lopen zijn:
-De "Corsair 256 MB TwinX-3200LL" staat niet in de "Qualified Vendor List (QVL)" van Asus.
-Dual Channel functioneert niet meer;
-Geheugen kan gaan lopen op 266MHz (133/PC2100);
-Geheugen zal niet werken tot ik de voltages handmatig opgekrikt zou hebben;
-Instabiliteit van het systeem.
Mijn vraag is nu of er mensen zijn met de zelfde config als ik dus nu wil hebben en of er mensen zijn met wijze tips. Ik vind het namelijk zonde 150 euro te besteden aan iets dat straks zal leiden tot eenhoop ellende.