4 (ide)hdd's 2cd(dvd)(rw) op 1 moederbord?

Pagina: 1
Acties:

• St!nG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 09:08
Eey.
Een vriend van mij heeft nu een asus P4P800-E Deluxe en hij wil 2 cd/dvd rom(rw) aansluiten en ook nog 4 ide's schijven.
nu op dit moment heeft hij 2 schijven en 2 cd/dvd roms erin maar hij wil er 2 hdd's bijzetten zonder dat er iets veranderd. Dus geen windows reinstall enz... =P.
hij heeft al geprobeert die 2 nieuwe schijven in ze raid controller te pluggen en gewoon als ide laten werken maar dat lukt niet. Hij heeft ook al geprobeerd om ze 2 cd/dvd dingesen op ze raid controller te laten en ze 4 schijven @ ata poorten ze doen maar dat lukt ook niet. (en niet whinen dat ik niet heb gesearcht @ google en gathering.tweakers want dat heb ik wel gedaan alleen leverde niet echt SUPER veel goeds op.

Greetz,

St!nG

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
BIOS > Adv Chipset > Promise Raid Controller > [RAID|IDE] uit mijn hoofd.

Ik zou die 2 nieuwe schijven op deze manier aansluiten.

Geef anders aan wat er niet lukt, wat is bijvoorbeeld de melding in dat extra scherm dat je bij het booten hebt?

[ Voor 33% gewijzigd door Voutloos op 05-10-2004 19:17 ]

{signature}

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Geef voortaan eens aan waarom het niet lukt. Wat gebeurt er dan? Krijg je een foutmelding? Hoe had je het precies gedaan? etc :)

Dat de CD/DVD apparaten niet op een RAID controller werken is heel normaal :) Uitleg staat gewoon in de FAQ van dit subforum.

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 05-10-2004 19:50 ]

• St!nG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 09:08
hij herkend de hdd's of cd/dvd roms niet als ik ze aansluit op de raid.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
St!nG schreef op 05 oktober 2004 @ 22:54:
hij herkend de hdd's of cd/dvd roms niet als ik ze aansluit op de raid.
Wie herkent ze niet? Krijg je de melding "No drives found, BIOS not installed" of wat?

Je moet echt meer info geven dan alleen een "hij doet ut niet".

[ Voor 6% gewijzigd door Voutloos op 05-10-2004 22:55 ]

{signature}

Verwijderd

de bootschijf en een andere hang je aan IDE0 (master en slave), Optisch op IDE1 en de andere op de 3de IDE. Dan moeten ze in den RAID van het moederbord worden aangelegd (CTRL-Y of zo), dan maak je een array aan (ook bij JBOD) en je bent vertrokken. Waarschijnlijk moet de driver van de RAID nog onder de windows gezet worden (als ze er nog niet staan tenminste)

Veel (plezier) ;)
Pagina: 1