Toon posts:

[Win 2k3 + IIS] Meerdere schijven sharen op 1 FTP site

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op mijn server meerdere schijven sharen op 1 FTP site, ik heb geprobeerd een virtual directory aan te maken maar dat lukt niet. Google was ook al niet hulpvaardig (zoektermen: IIS, FTP, Drives, Multiple, etc...)

(Als dit meer PNS is graag een move)

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik zie niet helemaal in wat je probleem is, het is je gelukt om iets op een schijf te sharen, waarom lukt het je niet met de andere schijf? Ik begrijp wel waar je ongeveer heen wilt hoor, maar hoe wil je het precies zien?

Verwijderd

Topicstarter
SSH schreef op 05 oktober 2004 @ 22:06:
Ik zie niet helemaal in wat je probleem is, het is je gelukt om iets op een schijf te sharen, waarom lukt het je niet met de andere schijf? Ik begrijp wel waar je ongeveer heen wilt hoor, maar hoe wil je het precies zien?
Goed ik heb dus 2 schijven, C en D... ik heb in allebei een mapje share staan en ik wil het dus zo hebben:
code:
1
2
3
                  Share C---> Submappen (movies, games, etc....)
Ftp root: -------<
                  Share D---> Submappen (movies, games, etc....)

Alleen het probleem met IIS is dat je maar 1 map mag selecteren als hoofddirectory....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 22:24 . Reden: Schema ]

Verwijderd

Als het NTFS is kun je die partitie als map op je eerste partitie mounten.

Voor zover mij bekend is twee partities tegelijk beschikbaar maken niet mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 22:25:
Als het NTFS is kun je die partitie als map op je eerste partitie mounten.
Dat heb ik dus geprobeerd maar hij geeft em niet weer... (het heet trouwens Virtual Directory)
Screen van de IIS settings + FlashFXP:
Afbeeldingslocatie: http://www.youngbits.nl/~houria/images/VirtualDirectory.gif
Grotere versie
Geen D drive zichtbaar :'(

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 13:17
In je FTP client zorgen dat je je dir kan veranderen. ( change remote dir oid )
Daar typ je de naam van je virtual directory in en dan moet je em kunnen zien.

• Sr Juan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-05 23:39

Sr Juan

7 uur later dan bij jou in NL

fit kan bv heel gemakkelijk met quick 'n easy (freeware)

El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 19:02:
Ik wil op mijn server meerdere schijven sharen op 1 FTP site, ik heb geprobeerd een virtual directory aan te maken maar dat lukt niet. Google was ook al niet hulpvaardig (zoektermen: IIS, FTP, Drives, Multiple, etc...)

(Als dit meer PNS is graag een move)
een vdir werkt wel alleen zie je een vdir niet in de root van een ftpsite... dit is bij design. cd vdir werkt dus wel prima.

de truc is om ook nog een fysieke dir aan te maken met zelfde naam als de vdir, of simpelweg de gehele schijf te mounten in een lege directory op de ftproot (ja dat kan in win2k).

Verwijderd

Wat iis5_rulez zegt bedoelde ik ja. Dat doe je dus door in je Disk Manager bij de tweede partitie een drive letter toe te voegen en daar aan te geven dat je 'm in een lege dir wilt mounten:

Afbeeldingslocatie: http://zooi.schellevis.org/mount.gif

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 13:44 ]

Pagina: 1