Na BIOS update wordt CPU niet ondersteund

Pagina: 1
Acties:

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 13:35

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ben hier bezig met iemand zn barebone. Deze wilde niet meer starten na XP SP2 geinstalleerd te hebben :(

Nou hebben we XP er opnieuw opgedaan, toen maar gelijk ff de BIOS geupdate ( je lees vaak dat SP2 wel wilt draaien na een update)
Maar het probleem is dat de CPU die er in zit niet meer wordt erkend :?

Het gaat om een Aopen EY 65 met Pentium 4 2.8 HT

We krijgen nu de melding dat het mobo geen Prescott CPU ondersteunt :? :? :?

Hoe kan dit nou. Heb de laatste versie gedownload. Zie wel dat een versie van 4 maanden geleden wel Prescott ondersteunt. neem aan dat dit mee genomen wordt in de nieuwste versie :?

Ik wil weten of ik gewoon weer de oudste versie met installeren (heb geen Floppy drive dus dat wordt wat, heb de eerste via Windows gedaan) of kan ik iets instellen.

iRacing Profile Flickr

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022
Door sommige mobo fabrikanten word aangeraden om de BIOS instellingen te resetten ná een upgrade. Misschien helpt dat hier ook?

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Idd, eerst even de bios resetten dmv een jumper. Als het daarna nog niet lukt en je wil andere bios flashen, dan kan je wellicht proberen van een windows 98 cd-rom of iets dergelijks proberen op te starten (als dat nog werkt dan O-) )

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik ga ff zoeken waar de jumper zit.

Want ik kan op dit moment niet eens vanuit CD starten want zodra de PC opstart krijg ik die melding. dan wordt de PC afgesloten om DAMAGE te voorkomen :(

EDIT: Nou het werkt dus niet :( Ik denk dat ik maar moet gaan kijken of iemand een PCU te leen heeft die welondersteunt wordt. :'(

[ Voor 27% gewijzigd door seninha op 05-10-2004 20:06 ]

iRacing Profile Flickr

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
heb je niet perongeluk een oudere versie erop geflashed?

Verwijderd

Dan zet je toch gewoon weer de vorige revisie erop welke wél werkte?

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Als er een CPU op zit die niet wordt ondersteund dan boot 'ie helemaal niet meer. Terugflashen gaat dan nogal lastig ;).

Ik zou nog idd ff je floppy checken welke versie je geflashed hebt. CMOS leegschoppen heb je al geprobeerd, dus verder valt er niks aan te doen. Dan praten we over óf andere CPU óf opnieuw flashen.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
hotflash gewoon in een andere pc.
Booten , flashprog starten. Bios eruit. Defecte bios erin, flashen. Biossen weer wisselen. :)

zou moeten werken. zo heb ik ooit een Abit sA bord gered... ( in een asus bord geflashed. Zou dus geen probleem moeten zijn.... )

[ Voor 16% gewijzigd door Pakjebakmeel op 07-10-2004 10:57 ]

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Heb uiteindelijk maar een non Prescott CPU er in moeten stoppen.

Ik heb alle versies die ik op Aopen hun site kon vinden uitgeprobeerd maar geen een kon werken met de oude CPU :(

Gelukkig kon ik ruilen met een maat van me, die had nog een 512K Pentium 4 staan (die ik gebruikte was een 1mb versie)

Ik zag trouwens bij Aopen staan dat Prescott niet ondersteunt werd (wel na BiOS update , maar alleen de 512k versie)

Vraag me wel af waarom het eerst wel werkte en daarna niet meer, met geen een bIOS versie 8)7

iRacing Profile Flickr

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:33

Croga

The Unreasonable Man

seninha schreef op 08 oktober 2004 @ 07:26:
Ik zag trouwens bij Aopen staan dat Prescott niet ondersteunt werd (wel na BiOS update , maar alleen de 512k versie)
Da's erg knap. De Prescott is er alleen in 1MB cache uitvoering, anders noemen we het een Nortwood ;)
Vraag me wel af waarom het eerst wel werkte en daarna niet meer, met geen een bIOS versie 8)7
Er zit een kans in dat de oude BIOS niet in staat was te controleren wat voor CPU er in zat, omdat men nog geen specs had van de Prescott. Dan weet de BIOS dus ook niet hoe hij moet zorgen dat hij niet boot...
Pagina: 1