Toon posts:

Extern bureablad incl. speedtouch en sitecom router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer extern bureaublad goed in te stellen op me pc alleen lukt niet

ik heb een speedtouch 510 waar internet op binnenkomt en daarna naar sitecom router dc202 gaat en vanuit daar naar pc.

Nu heb ik al op me speedtouch bij NAPT dit ingesteld

Nr Type Inside address Outside address Prot State
1 Stat 10.0.0.150:3389 80.61.***.**:3389 tcp SYN_RECV

Op me sitecom heb ik remote manemengt ook al aangezet

If enabled, this device can be administered via the Internet, using your Web Browser. See help for details of the "Port Number".
Enable Remote Management
Port Number: 3389
Current IP Address to connect to this device: 10.0.0.150

In het configuratie scherm heb ik het ook al aangevinkt onder systeem --> remote

en het lukt me maar niet om verbinding te krijgen
ik denk dat ik zo genoeg informatie heb gegeven

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je probeert toch wel vanaf die andere locatie via het public ip:3389 te connecten?

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Jah een vriend probeert naar mij te connecten
bij hem staat alles goed want hij kan het ook naar andere

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand al een oplossing

Verwijderd

Staat wellicht je windows firewall ook aan?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat het je niet lukt als je remote management aanzet, lijkt me heel logisch. Je geeft dan nl in je router aan dat je op die betreffende poort je router via http wilt benaderen.
Als jij nu dus http://80.61.***.**:3389 geeft, dan kom je op het beheerscherm van je router uit :)
Nou is dat niet wat je wilt. Wat je moet doen is bij je virtual servers een "server" voor je externe bureaublad aanmeken. Daar een poort aan toekennen (bijv. die 3389) en die doormappen naar je PC. Dat zou moeten werken :)
Misschien wel handig om dan je remote management van je router weer uit te zetten, of iig op een ander poortnummer te zetten ;)

Edit: en idd zorgen dat je interne firewall dat verkeer op dat poortnummer ook toe laat ;)

[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 12-10-2004 12:00 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1