Toon posts:

[TV] storing door tvbeeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er lopen nl. 2 zwarte balken (aan het onderkant lichter dan boven) evenwijdig aan elkaar door het beeld van sony tv. Ze scrollen heel langzaam op en neer :| En is sinds bijna 2 weken dat ik dat heb. Nu komt het vreemde. Deze storing is alleen tussen 18.00-23.00 uur te zien. Verder zie ik dat de tv kanelen waarop die storing te zien is allemaal tussen 147 en 314 Mhz liggen dwz ned 1,2,3, veronica, mtv tmf + anderen terwijl bbc1 op 489,50 Mhz (vanaf kanaal 21) geen last van hebben. :|

Mijn tv zit met een coax kabel van 1.5meter direct aan de CAI-box.

Wie kan mij helpen .

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Probeer eens je kabel exploitant te bellen? Vragen of er misschien een stoorzender in de buurt zit?

Misschien zit er een piraat in de buurt?
Is er in de buurt kabelinternet? Op drukke tijden kan het netwerk misschien overbelast raken waardoor misschien een eindversterker een stoorsignaal uitzend.
Ook kan een geflipte kabelmodem voor enig overlast zorgen.

Is dit bij de buren ook of alleen bij jouw?

Meer kan ik nu even niet verzinnen :)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Verwijderd

Heb je toevallig nog wat randapparatuur aangesloten, een videorecorder bijvoorbeeld? Deze kan ook voor storing zorgen.

Is de coax kabel die je gebruikt wel goed afgeschermd?
Af te raden: [afbeelding]
Mocht je zoiets hebben dan kan ik je aanraden om eens naar een electronica zaak te gaan waar ze goed materiaal leveren. Vaak liggen er in huis coax kabels van de categorie 18.. deze zou ik vervangen door dubbellaags afgeschermd categorie 12.

Tegenwoordig is er namenlijk veel kans op interfentie met andere signalen die door de lucht vliegen. Denk aan Digitenne.

Verwijderd

Het kan een storing zijn die wordt veroorzaakt door Digital Audio Broadcast. Onlangs is dit nog in het nieuws geweest dat sommige kabelnetten hier last van hebben/hadden.
Dit staat op de site van antennebureau.nl:
Storing
Bij het in dienst brengen van DVB-T en T-DAB-zenders, wordt interferentie op de kabel verwacht. Het betreft de componenten die de consument in huis gebruikt om het signaal van de kabel over te brengen naar de televisie of videorecorder. Deze huisinstallatie bevat vaak pluggen, en in mindere mate kabels, van geringe kwaliteit. Voor het opheffen van de interferentie is het noodzakelijk dat de getroffen consument betere kabels en pluggen gebruikt.