Toon posts:

accu probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds kort heb ik een probleem op met mijn laptop dat de accu niet meer volledig oplaad. (hij blijft steken op 72%) Ik heb een Asus M2000N (Intel® Centrino™) met Lion battery. De labtop is ongeveer 1,5 jaar oud.

Het systeem werkt met de volgende softwarevoor de accu;
ASUS Power 4 Gear Mode
Maar na Power 4 Gear opnieuw te hebben geinstall te hebben is er niks veranderd.

Specs van de battery;
- Main: Li-Ion 8cells, 3.7V, 4400mAh, 65.12W battery pack
- Built-in gauge IC
- Run-down life, 4 hrs (Approx.), with Power4Gear extend battery run-down life to 6-7.4 hrs (under ASUS Power 4 Gear Mode, depending on different specification)
- Charging time, 2.5 hrs Quick charge (System off) / 4hrs (Power on)

Is het nu zo dat de accu nu al naar minder dan 1,5 jaar kapot is? Of is er een andere oplossing mogelijk dat hij weer 100% wordt? Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt,

Verwijderd

de accu van mijn laptop (jewel briliant 2785) is al stuk nar 6 maanden. En bij zit er maar 5 maanden garantie op. Dus het lijkt me niet raar dat die van jou ook stuk is.

Verwijderd

trek 'm eens helemaal leeg? Kan zijn dat het mechanisme gecalibreert moet worden.

Na 1,5 jaar kan het ook zijn dat ie gewoon achteruit is gegaan qua capaciteit. Heb je veel op netstroom gewerkt (waardoor de accu dus continu 100% opgeladen is)?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 18:36:
trek 'm eens helemaal leeg? Kan zijn dat het mechanisme gecalibreert moet worden.

Na 1,5 jaar kan het ook zijn dat ie gewoon achteruit is gegaan qua capaciteit. Heb je veel op netstroom gewerkt (waardoor de accu dus continu 100% opgeladen is)?
Gister heb ik hem helemaal leeggetrokken en voordat ik hem had leeggetrokken kon hij zichzelf nog opladen tot 81%. Nu na opladen nog maar 72%. Mischien ontlaad ik hem niet op de juiste manier. Kan ik hem ook handmatig ontladen ofzo, omdat ik denk dat hij zich misschien niet totaal ontlaad als ik de laptop aan laat staan totdat de accu leeg is.

Omdat ik bijna elke week 2uur in een trein zit weet ik dat de accu in tijd ook minder lang mee gaat. Nu haalt de accu ongeveer 1,5uur en voordat kon ik gemakkelijk 2uur.

Verwijderd

mijn nieuwe w1000 blijft steken op 99%... Doe ik dr aan terugsturen of?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 09:46:
??

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-01 07:32

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 09:46:
Niets :) dat is meer een soort beveiliging voor overladen enzo

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Heeft iemand hier eigenlijk ooit een antwoord op gevonden? de Accu van mijn M6700Ne blijft steken op 82% wat vrij irritant is, hij is ongeveer een maand oud, maar deed dit vanaf het begin al? ontladen helpt niet, tenzij er een andere manier is om de accu te ontladen dan de laptop leeg te laten lopen

in elk geval, mocht iemand hier een antwoord op weten, zou ik deze graag horen

alvast bedankt
Pagina: 1