Toon posts:

Athlon XP of Sempron?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen zaterdag een laptop gekocht bij dynabyte...Nadat ik er achter was gekomen dat deze 2e hands bleek te zijn (er bleek al een username met wachtwoord op te staan :s) heb ik 'm terug gebracht en een nieuwe laten bestellen.

Specificaties voor deze laptop zijn:
Notebook behuizing • 15.0" TFT beeldscherm • AMD Athlon™ XP 2800+ processor • 512 MB RAM geheugen • 64 MB ATI Radeon 9200 videokaart • 40 GB harddisk • DVD/CD-RW Combodrive • 56 kbps modem • Wired & wireless LAN-aansluiting • Incl.Microsoft Windows XP Home (UK/FR/NL) • 12 Maanden garantie

Nadat ik vandaag weer van het kastje naar de muur ben gestuurd en beetje troubles heb gemaakt hebben ze me aangeboden deze geven:
Notebook behuizing • 15.0" TFT beeldscherm • AMD Sempron XP 2800+ processor • 512 MB RAM geheugen • 64 MB nVidia GeForce FX Go5200 videokaart • 40 GB harddisk • Dual DVD-RW • 56K modem • Wired & wireless Lan 802.11b/g • Microsoft Windows XP Home Edition • 12 Maanden garantie • Release verwacht: 07-10-2004

Beide zijn € 1099 euro, maar zit er nu veel verschil in deze 2 laptops of naaien ze me daadwerkelijk een oor aan? Ik heb me nl. laten informeren dat de Sempron de nieuwe naam is voor de Duron processors.

Iemand die me kan adviseren welke te nemen?

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
zou voor de 1e gaan, die xp2800+ loopt die sempron er behoorlijk uit, als ze dan ook nog hetzelfde kosten, is de keus gauw gemaakt ;)

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

De XP is idd sneller. En ik zie ook dat in de XP een radeon 9200 zit. En die is toch wat sneller als een fx5200 wat in die sempron zit ;)

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Verwijderd

Ze naaien je een flinke extra oor eraan als ik de verschillen zie.

Die sempron is een flinke tegenvaller ten opzichte de 2800+ xp qua prestaties.

Ik zou net als de andere hierboven toch echt voor de 2800+ XP gaan.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Het enige voordeel van de 2e is de DVD brander.
Als je die niet nodig hebt --> absoluut de 1e :)

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11-2025
Mmmm, geld terug eisen, en naar een andere winkel gaan!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
1e hit bij google:

http://www.pcinpact.com/articles/a/94/1.htm

Is helaas wel frans, maar ja, de cijfertjes kunnen we wel lezen en dat zegt genoeg >:)

• vingerfrits

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

de 1e is dus beter maar wel 2e hands! Dan betaal je dus gwoon teveel voor een 2ehands laptoppie. Denk niet dat ze je geld terug geven. Je bent dus best wel genaaid. Maja, zal dan toch ma die 1e nemen, mits hij weinig gebruikt is :9

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
vingerfrits schreef op 05 oktober 2004 @ 18:12:
de 1e is dus beter maar wel 2e hands! Dan betaal je dus gwoon teveel voor een 2ehands laptoppie. Denk niet dat ze je geld terug geven. Je bent dus best wel genaaid. Maja, zal dan toch ma die 1e nemen, mits hij weinig gebruikt is :9
Je hebt anders gewoon recht op je geld terug als de leverancier geen degelijk product levert. En je gaat me niet vertellen dat een rechter zegt dat je hem moet houden als bewezen is dat de winkel je voor nieuwprijs een 2e hands heeft verkocht en dit er _niet_ bij gemeld heeft.

• vingerfrits

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

En hoe wou je dat bewijzen. De beste man kan het account er ook zelf op hebben gezet. Niet echt een bewijs dus :(

• Roberto
vingerfrits schreef op 05 oktober 2004 @ 18:34:
En hoe wou je dat bewijzen. De beste man kan het account er ook zelf op hebben gezet. Niet echt een bewijs dus :(
Dan nog mag je het product terug brengen. En trouwens heb ik geen zin om de hele boel uit te leggen en het zal waarschijnlijk ook niet tot een rechtszaak komen.

Maar zet maar ff wat druk op die jongens...

Want optie 2 = Gewoon minder.

Verwijderd

Topicstarter
de 2e handse laptop is inmiddels al terug in de winkel...alleen hadden ze op het moment van ruilen geen nieuwe laptop voor mij. Ze zouden een nieuwe laptop bestellen vanuit Roermond en die zou eigenlijk vandaag in de winkel zijn om op te komen halen...

drie keer raden wat er vandaag het geval was...nog niet binnen die laptop 8)7
Nou bood die verkoper mij dus die Sempron laptop aan als compensatie, mooi niet dat ik daar op inga.

Ik ga eens flink wat korting afdingen op een router die ik nog nodig heb, misschien kan ik wel "eisen" dat ze mij die gratis gaan meegeven. heb ik inmiddels wel verdiend na al die blunders van hun

Zo niet, dan geld terug (bewijs van aankoop heb ik) en een mooie brief naar de consumentenbond of kassa :)

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:36

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

hohoho .. ze proberen je te helpen, en de levering is er gewoon niet. Natuurlijk mogen ze je compenseren en daarvoor kan je een voorstel doen. Je had ook gewoon je geld terug kunnen vragen, dan die nieuwe bestellen en dan even wachten.

Ik vind de aangeboden oplossingen - bestel de XP, of neem de Sempron - redelijk: Dynabyte werkt gewoon met een catalogus waarin de prijzen staan, dat nu toevallig de sempron net zo duur is als de athlon.. tsja.

offtopic:
Voor dit soort fouten hoef je natuurlijk niet naar kassa toe en een brief aan de c'bond heeft alleen zin als je lid bent. Je kan altijd nog gaan braken op de fora van kassa/radar, maar daar schiet jij in elk geval niks mee op. Hooguit kom je met je knar op tv. Hebben zij weer 5 minuten goedkoop zendtijd gevuld en maakt dynabyte goede naam door je in de uitzending een laptop te geven met router en een doos software ofzo. Over tv-programma's: check ook de rijdende rechter ;)

ping 127.212.23.124

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Banshee79 schreef op 05 oktober 2004 @ 17:54:
zou voor de 1e gaan, die xp2800+ loopt die sempron er behoorlijk uit, als ze dan ook nog hetzelfde kosten, is de keus gauw gemaakt ;)
En hoe zit het met de stroomverbruik? Is de sempron (mits de athlon64-gebaseerde) daar niet weer wat beter mee dan de xp ? Imho is dat bij een laptop belangrijker dan de absolute performance.

• Roberto
ACM schreef op 06 oktober 2004 @ 09:27:
[...]

En hoe zit het met de stroomverbruik? Is de sempron (mits de athlon64-gebaseerde) daar niet weer wat beter mee dan de xp ? Imho is dat bij een laptop belangrijker dan de absolute performance.
Tja maar als je een 2800+ laptop koopt ga je imho niet voor extreem mobiel.
Dan moet je maar een banias ULV of LV kopen.

Maar het punt is, je krijgt minder performance, en dat boeit de TS denk ik meer. :) Dan 20 min langer op de accu.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

RS_003 schreef op 06 oktober 2004 @ 10:10:
Tja maar als je een 2800+ laptop koopt ga je imho niet voor extreem mobiel.
Dan moet je maar een banias ULV of LV kopen.
De nieuwste Athlon64's schijnen het niet eens zo slecht te doen.
Maar het punt is, je krijgt minder performance, en dat boeit de TS denk ik meer. :) Dan 20 min langer op de accu.
Ja, om 20 mins zou ik me ook niet druk maken. Maar toen ik mijn laptop kocht (centrino 1.3Ghz) kon ik voor hetzelfde geld ook een P4-M kopen... En dat zou wel sneller geweest zijn, maar echt niet genoeg sneller om de veel slechtere accu-duur te verantwoorden imho. Ook al is mijn huidige laptop ook niet extreem portable ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt iedereen...ga vanmiddag die athlon processor oppikken en niet die sempron!

eens kijken wat ze vandaag te melden hebben de heren van dynabyte :)

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-01 00:22
5 oktober staat je startpost hier, waarin dynabyte een fout heeft gemaakt, maar die ook corrigeert (ze nemen de 2e hands laptop gewoon terug), 6 oktober begin je met dat je naar de consumentenbond stapt :?
rustig maar, ik denk dat dynabyte gewoon goed aan het doen is wat ze beloven, idd ze zijn wel duur, maar daar heb je zelf voor gekozen....

lijkt me beter om gewoon nog ff rustig af te wachten, als je de router gratis meekrijgt: mazzeltje, maar wil je uberhaupt een kans maken kan je het misschien beter vriendelijk proberen (in het kader van ik heb 3x heen en weer gereden, tijd vrijgemaakt etc. en eigenlijk heb ik nog een router nodig...)

• geertb
  • Laatst online: 15-11-2025
Klopt het trouwens dat de hele huidige Athlon XP serie eruit gaat? Ik zie sinds vorige week bij Groothandel X alleen nog maar 2800+ Athlon XP (OP=OP), AMD 64 en AMD Sempron.

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:52

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

geertb schreef op 07 oktober 2004 @ 14:28:
Klopt het trouwens dat de hele huidige Athlon XP serie eruit gaat? Ik zie sinds vorige week bij Groothandel X alleen nog maar 2800+ Athlon XP (OP=OP), AMD 64 en AMD Sempron.
Ja.

Hier kon uw advertentie staan

Pagina: 1