Canon LBP 8 IV troubles

Pagina: 1
Acties:

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
is printers overige hardware? ik denk van wel, daarom hier... Ik heb gezocht, zowel hier als op google, zonder succes.

Er staat hier een Canon LBP 8 IV printer. Als ik deze aan de gang probeer te krijgen onder Windows 2000, krijg ik met de drivers die in Win2K ingebakken zitten alleen maar strepen. Als voorbeeld de testpagina: De lay-out klopt, maar er zijn ipv letters en plaatjes alleen maar horizontale strepen te zien.

Als ik gewoon een dump naar de printer doe vanuit een commandprompt (dir > lpt1 of whatever) werkt het wel, getuige dat de verbinding in orde is. In Epson of IBM emulatiemodus kraamt de printer alleen maar onzin uit, met hier en daar iets herkenbaars uit de testpagina.

Wie kan mij helpen? Canon zelf ondersteunt de printer niet meer, en ik zit lichtelijk met mijn handen in het haar. bvd :)

By each crime and every kindness, we birth our future

• Freggel_United
Lief klein schupje...

Wat misschien nog wel de moeite is te vermelden, is dat de andere printer aan het systeem (Epson Stylus Color) prima werkt (deze zit via een extra io kaartje aangesloten). Voor de Canon heb zowel Normal, Bi-dir, EPP als ECP geprobeerd, maar dit haalde weinig uit. Ook het proberen van andere drivers die met CaPSL werken (Het Canon printer protocol) heeft geen nut... anybody?

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Freggel_United