Mailserver(soort exchange) met volledige outlook functies

Pagina: 1
Acties:

• DarkSilence
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
Ik wil graag de volgende situatie creëren: Ik wil op mij linux server webpagina in combinatie met een soort mail server mijn e-mail en agenda kunnen beheren. Thuis wil ik met de data op mijn server in Outlook kunnen werken. De bedoeling is dat ik ten allen tijden bij mijn mail en heel benagerijk angenda kan op een willekeurige pc met een internet browser of outlook 2k3

Ik heb gedacht aan imap server maar dit is volgens mij beperkter in functionaliteit dan Outlook2k3. Dit heeft volgens mij geen agenda functionaliteiten.

Is er een soort exchange server voor Linux? Heeft iemand ervaring met deze opstelling en eventueel goede tips.

Ik heb al gegoogled en op GoT en andere forums gezocht. Misschien kan iemand mij net even een tip geven dat ik mijn zoekactie kan hervatten. Want hier kwam ik niet echt achter of er een soort exchange vervangend product onder linux is.

W3designer.nl

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 15:00
suse linux open exchange server
www.suse.com/us/business/products/openexchange/

bynari insight server
http://www.linuxjournal.com/article.php?sid=6734

zoekwoorden google

open exchange server

maar waarom pak je niet opengroupware heb je een mail client en een agenda/kalender in een web-based pakket.

http://www.opengroupware.org/

[ Voor 27% gewijzigd door lordgandalf op 05-10-2004 19:22 ]

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-02 08:45
Een woord KERIO

http://www.kerio.com Kerio Rocks! en tis ook nog niet duur ook niet _/-\o_

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02 11:00
misschien is dit wat? is voor thuisgebruikers gratis :)

http://www.exchange4linux.nl/exchange4linux/Home

Verwijderd

Wij hebben een keer een vergelijkend onderzoek gedaan naar SuSe Linux Openexchange en MS Exchange.

Ik vond dat openexchange er bijzonder ok uit zien. Zeker het proberen even waard denk ik. Het is alleen 'jammer' dat je alleen dat suse product kan gebruiken, en het niet kan gebruiken icm met een andere smaak linux.

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 10:28:
Wij hebben een keer een vergelijkend onderzoek gedaan naar SuSe Linux Openexchange en MS Exchange.

Ik vond dat openexchange er bijzonder ok uit zien. Zeker het proberen even waard denk ik. Het is alleen 'jammer' dat je alleen dat suse product kan gebruiken, en het niet kan gebruiken icm met een andere smaak linux.
In het eerste kwartaal van 2005 komt versie 4.2 uit. EEN van de features is Separation of OS and application. Ik weet niet of dit inhoudt dat het ook op andere Linux flavours zou moeten gaan werken. Novell ondersteund over het algemeen RedHat vrij goed.

Verwijderd

Iemand ervaring hiermee ??

Kan ik dit op m'n Debian installeren ?

Kan ik dan eventueel terug naar oude situatie (exim - courier imap - squirrelmail) ??

• lordgandalf
  • Laatst online: 13-02 15:00
dat ik uit de site kan op maken is het een all in one systeem dus een soort distro met exchange mogelijkheden en dus geen los package wat zo te instaleren is

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:18
Op www.exchange4linux.org (note de .org) kun je gewoon deb'jes downloaden.

[ Voor 11% gewijzigd door Jelmer op 06-10-2004 21:22 . Reden: com -> org ]

Verwijderd

Op www.exchange4linux.com (note de .com) kun je gewoon deb'jes downloaden.
Denk dat je .org bedoeld ;)
Hier staan de deb'jes (+rpm's&source).
Kan ik dan eventueel terug naar oude situatie (exim - courier imap - squirrelmail) ??
ff een quote van de site
exchange4linux requires the following components, which are NOT included in the exchange4linux-all distribution:

* MTA a fully configured MTA to transport mail by SMTP and deliver mail through a pipe is required. exchange4linux is not tightly bound to any specific MTA and should work with the popular MTA's of your choice like postfix, sendmail or exim.
Je hebt nog steeds een mta nodig dus teruggaan zal denk ik geen problemen geven.
Het ziet er interessant uit,ik ga het ook is proberen :)

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 20:48 ]

• Martkrui
  • Laatst online: 15-02 21:35
communigate van stalker soft is een goede exchange vervanger.

Mag je zolang testen als je zelf wilt.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-02 12:15

killercow

eth0

http://www.open-xchange.org

Dat is de openexchange van Suse maar dan opensource en gratis,

voor Gentoo zijn er al Ebuilds beschikbaar, Dat pakket is echt geweldig.

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

'K heb nu die Exchange4Linux geïnstalleer op m'n debian bak, maar ik mis alleen iets van een Admin interface oid.

Hoe kan ik nu Public Folders etc. aanmaken ??

Het nadeel van al deze open source exchange clonen is dat je nog altijd moet betalen voor de Outlook Connectors. Op zich slim bedacht ...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 00:40 ]

Pagina: 1