Ik ben momenteel bezig met een excel bestand waarin een aantal zaken van een bedrijf in bij gehouden worden. Een van deze zaken is het bijhouden van bepaalde leveringen van verschillende leveranciers. Nu moeten deze leveringen op 2 manieren te zien zijn. 1x op productniveau waarin alle producten netjes onder elkaar staan en er een aantal ingevuld dient te worden. En een maal in de vorm van een rapportage per levering waar alleen de hoeveelheden per productcategorie van belang zijn. Er zijn zo een 50 leveringen per maand, en het is in mijn ogen niet echt een nette oplossing om 50 voorgemaakte rapportage sheets per maand aan te maken.
Nu is mijn idee om een dropdown menu te maken waar in het leveringsnummer geselecteerd kan worden en de gegevens automatisch in de layout van de rapportage tevoorschijn komen. De leveringsnummers staan in de eerste sheet met het leveringsoverzicht per product. Het maken van een dergelijke dropdown is wel gelukt, maar mijn vraag is of de rest van het bovenstaande verhaal uberhaupt mogelijk is? Google en de search hier hebben mij niet echt geholpen.
Zo zien de tabellen er ongeveer uit:
ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.
Nu is mijn idee om een dropdown menu te maken waar in het leveringsnummer geselecteerd kan worden en de gegevens automatisch in de layout van de rapportage tevoorschijn komen. De leveringsnummers staan in de eerste sheet met het leveringsoverzicht per product. Het maken van een dergelijke dropdown is wel gelukt, maar mijn vraag is of de rest van het bovenstaande verhaal uberhaupt mogelijk is? Google en de search hier hebben mij niet echt geholpen.
Zo zien de tabellen er ongeveer uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Leveringen: Rapportage
Leveringsnummer dropdown leveringsnummer
Datum En hier moet hij dat een aantal gegevens
Leverancier uit de leveringssheet toveren die hetzelfde
leveringsnummer hebben.
Productcat 1:
product 1
product 2
pro....
Productcat 2:
enz.... |
ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.