Toon posts:

Kan geen mail verzenden naar imap-server.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik Kerio MailServer 6 draaien. Hiermee haal ik een pop3-account leeg en lever dit aan een gebruiker waarmee ik via imap mijn mail kan benaderen.

Nu kan ik mail ontvangen en verzenden via de server. Mail vanaf de server verstuur ik via de mail-relay van mijn provider (wanadoo). Nu kan ik met de webmail client zowel mail ontvangen als verzenden. Maar als ik via Outlook mail wil versturen krijg ik een melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de server.

Volgens mij wordt voor contact tussen Outlook en de mailserver gebruik gemaakt van poort 143 (imap). Die poort staat netjes geforward in de router waar de server achter staat. Mocht er gebruik worden gemaakt van poort 25 (smtp) dan heb ik deze poort zowel in de server als in Outlook gewijzigd naar poort 26 (wanadoo blokt poort 25) en ook in de router geforward.

De melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt blijft bestaan. Wat kan ik nog meer proberen?

Verwijderd

Post eens een duidelijke opzet, sowieso kan je de SMTP poort volgens mij niet veranderen omdat de ontvangende mailservers het dan niet meer snappen...

Verwijderd

Topicstarter
Vond je dit niet duidelijk genoeg? Had echt nog mijn best gedaan op een nette post.

Je kunt volgens mij de poort van de smtp-server wel anders instellen, als je maar met 1 client werkt en daar ook opgeeft dat ie een andere poort moet gebruiken.

Nu heb ik voor de smtp-server de mail-server van mijn provider genomen, ook een mogelijkheid natuurlijk.

• Cyber007
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-04-2023
Dat kan maar dan heb je er niks aan, want andere mailserver comuniceren via poort 25.
En imap heeft er niks mee te maken

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:06
Er zijn opties om je imap server alles te laten verzenden wat nieuw in de "Sent folder" komt.....dus het kan, maar denk dat het hier gewoon gaat om de server instellingen in outlook