Sinds kort ben ik in het bezit van een draadloze router van sitecom (802.11G ... 100 G + type). Ik wou namelijk graag draadloos internetten op de pc's boven. Dus ik heb ook 2 netwerkkaartjes er bij gekocht.
- Beneden is via een bedrade aansluiting op het netwerk gezet.
Snelheid: 200 kilobyte per seconde (Perfect!)
- Boven (PC1, 56 MBit p/s Netwerkkaart) is aangesloten op het netwerk (afstand tot router: 4 meter).
Snelheid: 200 kilobyte per seconde (ook Perfect!)
- Boven (PC2, 100 MBit p/s Netwerkkaart) is aangesloten op het netwerk (afstand tot router: 9 meter).
Snelheid: verschillend (soms heel snel (200 kilobyte per seconde) maar soms ook heel traag (10 kilobyte per seconde))
De snelheid schommelt constant, maar hij is meestal heel traag en gezien de afstand tot de router is dit volgens mij niet normaal. Ook het feit dat in deze pc juist de snelste netwerkkaart zit is opmerkend. Weet iemand hoe dit kan?
Alvast Bedankt
- Beneden is via een bedrade aansluiting op het netwerk gezet.
Snelheid: 200 kilobyte per seconde (Perfect!)
- Boven (PC1, 56 MBit p/s Netwerkkaart) is aangesloten op het netwerk (afstand tot router: 4 meter).
Snelheid: 200 kilobyte per seconde (ook Perfect!)
- Boven (PC2, 100 MBit p/s Netwerkkaart) is aangesloten op het netwerk (afstand tot router: 9 meter).
Snelheid: verschillend (soms heel snel (200 kilobyte per seconde) maar soms ook heel traag (10 kilobyte per seconde))
De snelheid schommelt constant, maar hij is meestal heel traag en gezien de afstand tot de router is dit volgens mij niet normaal. Ook het feit dat in deze pc juist de snelste netwerkkaart zit is opmerkend. Weet iemand hoe dit kan?
Alvast Bedankt