Toon posts:

Website verkeerde resolutie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik ben onlangs gestart met een website idee, en deze is nu ook af, maar ik ben er achter gekomen dat als je allemaal van die mooie werkbalken hebt in ie, dat die gebruiker de onderkant van me website niet meer ziet, en in de 800 x 600 resolutie, zie je maar de halve website.

mijn vraag is want ik wil niet die hele website meer overbouwen, heb er al een bende vrije uren in verbruikt, bestaat er ook een auto resize script ofzo ?
zodat iedereen me website gewoon goed kan zien. en niet alleen mensen met 1024 x 768 reso zonder extra werkbalken.

Vriendelijke groeten
Redzor

Verwijderd

Ben bang dat je toch echt je website zal moeten verbouwen. Hier hoor je als designer al vanaf het begin rekening mee te houden.

Mocht er wel een dergelijk script bestaan dan ben ik ook geintresseerd, maar reken maar nergens op..

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-04 14:19

Goliath

hi ho silver... away

Als ik me niet vergis, is er het programma Browser Sizer 1.0 (of hoger) voor jouw probleem

• edwinistrator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-03-2022
beetje moeilijk te bepalen als we geen code of url hebben.
Het probleem kan heel makkelijk zijn maar ook heel moeilijk of veel werk.

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 16:15
Tja... Dat is een vaak voorkomende beginnersfout...
Ik heb geen idee hoe jouw site eruit ziet, maar ik denk dat je ipv variabelen, contstanten hebt gebruikt.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Verwijderd

Je kan in je stylesheet of je head de volgende code mee nemen:
code:
1
2
3
body {
  zoom: 75%;
}
Dat is niet echt een hele nette oplossing, maar het doet wel wat je eigelijk zegt te willen.
Voor de volgende keer als je een site gat ontwikkelen is het handig om deze: http://www.rjlsoftware.com/software/utility/resize/ tool te gebruiken, waardoor je altijd precies weet hoe je site er uit ziet in verschillende beeldscherm resoluties.

Verwijderd

Topicstarter
dank je,

En nee dit was niet de eerste keer dat ik een website maakte, meestal hou ik er ook wel rekening mee, maar deze keer gewoonweg vergeten want ik vind toch wel de basis reso 1024 x 768 en niet meer 800 x 600. normaal bouw ik de website vanuit adobe op, en in kladblok / editplus de code weer her constructureren.

maar ja domheid schuilt in een ongeblik van onoplettendheid.

bedankt voor de reacties

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 13:38:
dank je,

want ik vind toch wel de basis reso 1024 x 768 en niet meer 800 x 600.
Tja, als de rest van de wereld er ook zo over dacht (vooral de pc-noops).......

Verwijderd

1024x768 is misschien je basisscherm resolutie, maar een hoop mensen bekijken hun browser niet fullscreen, dan kun je toch maar beter voor 800 breedte gaan (-balk).
sowieso is er bijna nooit een goed reden te geven om groter te gaan.
Pagina: 1