Chello verhoogt Classic en Plus

Pagina: 1
Acties:
  • 94 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Chello heeft inmiddels het bericht over de snelheidsverhoging bevestigd.

Chello Classic
Download snelheid: 512 Kbyte/s (4 Mbit/s)
Upload snelheid: 128 Kbyte/s (1.024 Kbit/s)

Chello Plus
Download snelheid: 1.024 Kbyte/s (8 Mbit/s)
Upload snelheid: 128 Kbyte/s (1.024 Kbit/s)

Dit betekent waarschijnlijk dat andere kabelboeren aan deze verhoging mee zullen doen.

Wat opvalt is dat de upload van de 2 paketten gelijk zijn, waardoor het voor de Plus-klanten aantrekkelijker wordt om over te stappen op de Classic-variant.
Het is een beetje dubbelzinnig om met een 4 Mbit lijntje per maand maar max. 40 GB binnen te halen, of een 81 GB datalimiet wat bij de Plus het geval is.
Misschien zouden de concurrenten hier voordeel bijhalen.

Verder vind ik niets terug over de overige Chello-pakketen. Of deze abbonementen een snelheidsverhging krijgen, is mij onduidelijk.

De vorige snelheidsverhoging kreeg ik pas aan het eind van de zomervakantie. Ik blijf het een beetje raar vinden dat bestaande klanten pas veel later van de verhoging mogen genieten. Nu is het voor nieuwe klanten de snelheidsverhoging direct van kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

moet het nog gebeuren of is de verhoging reeds een feit :?
kmerk er nl nog nix van, kheb chello classic sinds het begin van de grote vakantie
(juli)

MSI GX660R for the win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 00:00

Nibbz

Postmaster General

(jarig!)
Ik kreeg gister een telefoontje van een of ander vaag kabel bedrijf. Mijn com21 zou opgewisseld worden. Kreeg ik een buitenlander aan de lijn die zowat geen nederlands kon. En dan zeggen ze ook nog "wilt u het modem vast klaar leggen met adapter erbij?"... jah daag, denk toch niet dat ik van 4 tot half 10 zonder internet ga zitten. Sloop dat ding er wel uit als de monteur er is.

Wel jammer dat mijn com21 na 5 jaar dienst weg moet :( (maarja wel lekker dat ik dan ook met 1 Mbit kan verzenden (A))

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit niet beter geschikt voor Chello snelheidsverhoging again als mededeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Ik denk dat verhogingen nu makkelijker doorgevoerd kunnen (gaan) worden, aangezien nu een groot deel van Nederland toch met de nieuwe modems zit. Hier op het platte land, waar ADLS nog steeds niet overal te verkrijgen is, heeft Chello inmiddels de modems vervangen (het heeft lang geduurd). Twee weken terug is de snelheid hier verhoogd, en een week terug heb ik het modem gehad.

Ik ben benieuwd hoe lang het nu weer gaat duren. Als het té lang duurt, ga ik mijn geld terug vragen, immers, mijn snelheid is dan ver onder de maat (of mag Chello dit gewoon doen?). Als Chello als specificaties 1024 kbit upload tozegd, en ik kom hier maar op 350, dan kan ik toch geld terug vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EN NU NOG DIE DATAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALimit;) zo dat moest er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Eraser

De post waarnaar jij wijst is gemaakt vóór de bekendmaking van dit nieuws (zie links van RobIII). Toen waren de details van de snelheidsverhoging voor Classic nog niet bekend en had UPC de snelheidsverhoging offieël nog niet bevestigd. Nu de nieuwe snelheden zijn doorgevoerd, is het misschien overzichtelijker om een nieuwe topic te starten om ervaringen/problemen i.v.m. de nieuwe snelheden, modems e.d. te posten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier staat de chello info: http://home.nld.chello.nl...rt/support/netwerkstatus/

Eindelijk een redelijke upload, van die 385Kbps werd ik niet echt vrolijk. Wordt chello dan dan eindelijk een geduchte ADSL tegenhanger??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Wat heb in vredesnaam aan 4 of 8Mbit met de huidige datalimieten? Helemaal niets!

Met 4Mbit kun je welgeteld 23 uur per maand op volle snelheid downloaden en dan zit je al over de datalimiet :|

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Over de anderen accounten.

Deze zijn maandje terug geloof ik al verhoogt.

Dus deze keer is het alleen Classic en Plus :Y).

Laat ik nou net Classic hebben _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

limoentje schreef op 05 oktober 2004 @ 17:08:
Wat heb in vredesnaam aan 4 of 8Mbit met de huidige datalimieten? Helemaal niets!

Met 4Mbit kun je welgeteld 23 uur per maand op volle snelheid downloaden en dan zit je al over de datalimiet :|
mja, je hoeft niet plotseling meer te downloaden omdat je meer snelheid krijgt :o
of ga jij ook vaker met je auto rijden als je overal 200km/h zou mogen :? ;)

tuurlijk is die datalimiet **** maar ach, wat meer snelheid is altijd wel lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat je sneller gaat ga je ook meer downloaden, dome vergeleiking die auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Erkens schreef op 05 oktober 2004 @ 17:12:
[...]

mja, je hoeft niet plotseling meer te downloaden omdat je meer snelheid krijgt :o
of ga jij ook vaker met je auto rijden als je overal 200km/h zou mogen :? ;)
Wel een in duitsland op de autobahn gezeten? nou dan scheren ze echt wel met 200 voorbij.

Alleen jammer dat ze nog steeds adverteren met geen datalimiet. affijn ik heb een andere provider gekozen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Denk dat dit idd wel hier past:
Chello snelheidsverhoging again
:)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.