hard plastic kast en kooi van faraday (oid)

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 13:10

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
ik denk erover om een compleet plasticen kast te maken en dan er een leuk lichtje in te hange.. maar nu schijnt het dat een metalen kast een kooi van faraday (oid) effect heeft wat de electromagnetische straling (oid) wegvoert (oid) :) klopt dit? en hoeveel oppervlakte metaal heb je dan nodig per oppervlakte plastic? want als het alleen een kooi moet zijn kan het best mooi uit zien om alleen in de hoeken een metalen strip te hangen. i await your answers ;)

blup

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
het enig wat ik weet is dat metaalen en dergelijke stoffen de warmte van de kast afgelijden.....

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-08 08:54
Zo'n kooi van Faraday heeft als eigenschap dat het electromagnetische straling opvangt. Aan de ene kant zorgt dit ervoor dat de pc geen last heeft van radio golven van GSMs en aan de andere kant dat die apparaten geen last heeft van 'Radio' uitzendingen van je PC. In principe hoeft deze kooi niet volledig dicht te zijn. Als je je kast van binnen afdekt met kippengaas dat je netjes aansluit op de aarde, dan moet het al werken.
Het belangrijkste is dat er buiten de kooi geen computer componenten uitsteken.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Verwijderd

Als je nouw gewoon de aarde draad ( zit ook op de metalen kap ) van je voeding ook op je cd-rom's en je mobo enz monteerd dan krijg je geen electrisiteid over je mobo of iets dergelijks.

Succes trouwens ik begin er binnekort ook aan !!!!!!!!!

Nog tips voor het beste snijden of zagen van plexiglas ????

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Tips voor zagen en snijden van plexiglas:

Ik heb eens een werkstuk moeten maken over het verlijmen van kunststoffen. Ik ben toen op een Amerikaanse website geweest, waar het een en ander stond. Heb later ook een boekje gekregen van ze, waarin de technieken van boren en zagen van plexiglas aan bod komen. Weet alleen niet meer waar het is......

Heb toen gezocht o.a. op "welding plastics" in www.Dogpile.com. Wellicht kan je iets achterhalen.......

Vooral rustig zagen en boren, geef de boor/zaag de tijd om af te koelen en het materiaal af te voeren, anders smelt het zooitje vast. Gewoon geen haast hebben.

Als je naar een Plexiglas-winkel of fabriek (Eiso Bergsma in Amsterdam) gaat, willen ze het meestal wel voor je zagen in de goede maat. Zorg dus voor een goede tekening.

Verwijderd

OKee thankx Hier in groningen hebben we een praxis dus ik denk als ze daar de platen goed op maat maken ( zij-voor-achter-boven-onder-kant ).
Dan leen ik eff een dremel en dremel ik de Cp-rom er eff uit en de FLoppy-Disk.
De blowholes kan ik eventueel wel met een gaten zaag doen dacht ik.
Alleen ik mot nog eff sparen ( ik ben nog maar een studentje ).

Wel duur dat plexi glas !

In iedergeval bedankt

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
Kippegaas is niet voldoende om je pc goed af te schermen. Denk maar aan een auto, daarin werkt je GSM ook perfect zonder een antenne aan de buitenkant. Het beste materiaal is het materiaal dat gebruikt wordt om hoogfrequent-kasten te maken, maar daar kun je misschien niet gemakkelijk aankomen. Dus moet je staalplaat of aluminium gebruiken, dit zo gesloten mogelijk houden en alle platen goed met elkaar doorverbinden en aarden.

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 15:51
altijd zorgen dat je een plaatje hout onder het plexiglas heb liggen, en het plexi glas goed daarop drukken als je aan het boren gaat. om te zagen is het mooist met een afkort zaag ga daarvoor naar een doe het zelf die ook verzaagt ed dan komt alles in orde (zaag meestal ook voor mensen plexiglas bij ons in de winkel)

mijn pc

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 13:10

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
hmm dus je moet eigenlijk je kast helemaal van metaal maken wil je zo'n kooi hebben?? .. zal wel niet aangezien normale kast ook niet volledig metaal is.. als ik nou alle hoeken verbind met een stuk alu en die aanmekaar bouw.. heb ik dan ook een goed effect?

blup

Pagina: 1