[XBOX] VGA aansluiting solderen

Pagina: 1
Acties:

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09-2025
Ik heb dus een vraagje om een gewone vga connector vast te solderen op mijn xbox.

Ik heb al een schemaatje gevonden maar het over een aantal dingen wat vragen open staan voor ik het erin wil bakken.

In het volgende schema staat waar elk signaal voor is op de xbox:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wcprins/xbox1.jpg

En het 2de schema waar ik dus wat vragen over heb:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wcprins/xbox2.jpg

De RGB en de RGB ground aansluiten wijst voor zich maar ook staan er een paar sync signalen bij, moet ik deze wel aansluiten en als het moet waar haal ik die dan weg volgens het eerste schema?

En op het 2de schema staat ook iets over mode1 en 2 of mode1 en 3, wat moet ik hier precies mee doen?

Wat voor kwaliteit kan ik er van verwachten als ik dit op een tft zou aansluiten?

En voor dat er mensen gaan roepen van de search, die heb ik gebruikt maar komt er allemaal op neer dat er van die verloop kastjes worden gebruikt wat ik dus niet zoek.

Bron van de schema's voor mensen denken meer info nodig te hebben :)
http://shop.dalquen.com/xbox_einbau.pdf

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:07
als ik dat zo zie, ben je in ieder geval een extra chip (IC 74HC14) nodig, om het signaal dat uit die XBOX komt, om te zetten naar een vga-signaal

edit: en via die chip krijg je dan je v-sync en h-sync signalen

[ Voor 19% gewijzigd door yamahabest op 05-10-2004 16:24 ]

• Tundreq
yamahabest schreef op 05 oktober 2004 @ 16:20:
als ik dat zo zie, ben je in ieder geval een extra chip (IC 74HC14) nodig, om het signaal dat uit die XBOX komt, om te zetten naar een vga-signaal
Dat komt er dus op neer dat je de Hsync en Vsync dus moet aansluiten, want zou het zonder werken dan heb je die chip toch niet nodig lijkt mij.

• yamahabest
daar heb je helemaal gelijk in, je bent die signalen wel nodig

• Tundreq
yamahabest schreef op 05 oktober 2004 @ 16:25:
daar heb je helemaal gelijk in, je bent die signalen wel nodig
Weet je ook hoe het zit met dat gedoe over mode1 en 2 of mode 1 en 3?

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 23:48

T-Junkie

user brain not connected...

• yamahabest
dat zijn de modes die je moet zetten, om er een vga beeld uit te kunnen halen

maar hoe je die moet zetten, dat weet ik ook niet, waarschijnlijk met logische signalen, dus of +5V of 0V, maar zeker weten doe ik dat niet

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

kant- en klaar kun je xbox true vga-adapters kopen bij www.x2vga.com (leuk als je hdtv-games wilt uitchecken op je monitor)

maar jij wilt dus de cheap-solution :P

vergeet niet dat je een modchip moet hebben om progressive scan te kunnen activeren op een PAL xbox
(en progressive scan werkt zoiezo niet in de standaard dashboard, maar daar is ook wel een hack voor)
(ff voor de duidelijkheid, zonder progressive scan zie je niks op je monitor :) )

www.nintendocasemods.com

• Tundreq
Zoals ik het zo lees kan ik dus maar beter zo'n VGA box kopen zoals T-Junkie zegt.

Ik weet iig genoeg :)
Pagina: 1