Toon posts:

2ehands laserprinter kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort een 2de hands laserprinter gaan kopen, omdat ik de laatste tijd voor school toch wel een hoop moet printen. Ik zit te denken aan een hp laserjet 4000 of een 4050.

Nu was mijn vraag als ik zo'n printer 2ehands wil gaan kopen, waar moet ik dan op letten zodat ik geen kat in de zak koop.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Testprintje maken, kijken hoeveel afdrukken, hoe vol de toner is enz enz enz :)
Ziet ie er van binnen niet te vies uit (stof, tonerresten ed)
En geen beschadigingen op de hoeken met het oog op val beschadiging. En druk ook even wat printjes af uit alle lades (vergeet de handinvoer niet)

Suc6 :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:17
Altijd vragen of je hem werkend kan zien.
Dan vooral letten op ratelende geluiden, strepen op het papier, ...
Bekijk ook even alle rolletjes die erin zitten, 1 in de lade en 1 in de printer waar de lade inschuift. Deze moeten ruw zijn en zeker niet glanzend.
Ook de fuser er even uit halen en op de rol kijken of er geen beschadigingen zijn. De rode rol mag geen zwarte strepen vertonen en al zeker geen stukken mankeren.

Druk een config-pagina af en kijk naar de totale pagecount en naar de last pages sinds maintenance (in de veronderstelling dat ze deze niet gereset hebben).

Da's zo'n beetje alles denk ik. :)

edit:

Atlas was sneller, maar ik had meer tekst. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Fire69 op 05-10-2004 16:04 ]

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:49

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Even wat schoten voor open doel......

-hoeveel afdrukken heeft de printer gemaakt?
-hoe zien de testpagina's er uit?
-nieuwe toner?
-wanneer laatste keer service gehad ( denk vooral aan de coronawire)?
-hoe zie de printer er van buiten uit ( deuken/krassen/vuil)?
-Netwerkaansluiting?
-Extra bakken?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 09:40
Je zou ook eens kunnen kijken voor een ouderwetse matrix printer.
Dat scheelt je een hoop kosten aan toners.
Een lintje kost niet zoveel en er zijn best nog wat winkels die die linten verkopen.

Omdat mijn zusje ook veel voor school moest printen, heb ik die van ons maar eens van zolder gehaald. Werkt prima, alleen beetje veel herrie.

ik meen dat een laser printer van hp bij 200 000 printjes de melding gaf onderhoud nodig
zo'n onderhoudskitje kost iets van 400 euro

[ Voor 18% gewijzigd door died_laughing op 05-10-2004 16:09 ]

• Noork
  • Niet online
Een nieuwe laserprinter heb je volgens mij al voor rond de 150/180 euro. Kijk eens naar de goedkopere Samsung en Brother modellen.

Een 2e hands laserprinter kost toch ook al gauw 100 euro. Dus bespaar je de ellende en koop een nieuwe.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik zie veel mensen de optie noemen: Kijk hoeveel ie geprint heeft.
Staar je daar niet blind op, deze teller is namelijk vrij makkelijk te resetten !!

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste erg bedankt voor de vele snelle antwoorden.

Ik wil toch voor een laser printer gaan, omdat die toch op me kamer komt te staan en het moet niet te veel herrie maken.

Ik begrijp dus dat je uit een laserprinter zo de fuser kan halen/zien. Waar zitten die rolletjes trouwens zitten die in de lade zelf of echt in de printer, met andere worden kan je die gewoon gelijk zien als je de lade opentrekt?

Hebben jullie ongeveer een limiet wat betreft het aantal prints?
Een nieuwe laserprinter heb je volgens mij al voor rond de 150/180 euro. Kijk eens naar de goedkopere Samsung en Brother modellen.

Een 2e hands laserprinter kost toch ook al gauw 100 euro. Dus bespaar je de ellende en koop een nieuwe.
Ik heb daar ook zeker naar gekeken maar wat is dan het grote verschil tussen een brother 1430 bijvoorbeeld en een veel duurdere hp laserjet.

Brother werkt volgens mij met aparte drumkits die ook vervangen moeten worden en bij hp zitten die in de toner (correct me if i'm wrong). Ook zie je op marktplaats ook goedkope nieuwe toners staan voor de wat oudere modellen en dat is toch ook wel een motivatie om zo'n printer te kopen.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 16:18 ]

• Noork
  • Niet online
Volgens mij werkt Brother inderdaad met aparte drumkits. Een drumkit hoeft echter niet zo snel vervangen te worden als een toner. De Brother toners zijn volgens mij iets minder prijzig dan die van HP.

Ik heb hier een HL-1430 staan en ben echt super tevreden met het ding. Enigste nadeel eraan is dat er geen netwerkaansluiting op zit, hierdoor moet ik de pc wel aan laten staan om via het netwerk te printen.

Welke laserjet printer?
In dit topic zegt iemand het volgende:
WFvN schreef op 10 april 2004 @ 14:25:
Reden voor mij om Brother te nemen en geen HP: ze zijn goedkoper in gebruik dan de HP's.

[ Voor 27% gewijzigd door Noork op 05-10-2004 16:23 ]

Verwijderd

De fuser zit in de printer. De meeste kunnen gewoon open met een simpele druk op een knop. Met een beetje mazzel zit er een klepje op, kan je direct zien of ie beschadigd is.
Tip: neem geen "klassieker" zoals de HP LaserJet 2 en 3. De fuserrol sloopt zichzelf, en voor de prijs van zo'n rol heb je nagenoeg een nieuwe printer.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het even laten bezinken een laser printer, maar wil er nu toch wel 1 gaan kopen een dezer dagen. Ik zit nu zeer sterk te twijfelen tussen een 2ehands hp 4000/4050 of een nieuwe brother. Ik weet dat een hp4000/4050 echt overkill is, maar er zijn dan ook weer goedkope toners voor te krijgen via de diverse 2dehands sites en er de kwaliteit is toch een beetje beter, met daarbij de leuke snufjes zoals een display enz.

Zover ik heb kunnen ontdekken is een brother ook goed, alleen de toners zijn dus duurder en ze werken met een drumkit, maar er zit aan een 2dehands het risico dat die na een paar maanden kapot gaat, dus wat is wijsheid?

Zo zag ik bijvoorbeeld een hp 4000n staan, maar deze heeft 300.000 afdrukken gemaakt en de fuser en rolletjes zijn vervangen. Is dit aan te raden of moet ik echt gaan kijken voor een printer met een stuk minder afdrukken en tot hoeveel pagina's zou ik dan ongeveer moeten gaan?

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

een 4000 n moet zijn rolletjes vervangen hebben bij 200.000 prints. in dat opzicht moet hij dus wel weer ff vooruit kunnen. verder weet ik niet of hij aan nog meer onderdelen zou kunnen slijten ( op mijn werk zitten we pas op 115.000)

Van klussen krijg je grijze haren

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:47

OMD

neem eens kontakt op met de Infotheek...
www.infotheek.nl

Naast het nieuwste van het nieuwste leveren hun ook 2e hands apparatuur. Ze hebben diverse Lasers op voorraad staan!!!

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ik zou persoonlijk voor de 4000 of 4050 gaan, perfecte printers met een niet al te hoog storingsgehalte.
Wat service betreft zou je beter een 4100 kunnen nemen (4000 of 4050 een maintenance kit geven is ***werk)
Waar je ook eventjes op moet letten is de brede rol binnenin de printer (als je de toner eruit haalt dan zie je een zwarte rol die ongeveer net zo breed is als de toner)
Die rol moet nog gewoon zwart eruit zien en niet grijs/wit.

Voor de rest zoals gezegt de rollertjes moeten niet tever afgesleten zijn.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanavond een hp laserjet 4000 gehaald 2de hands. Ik heb een aantal testprints gemaakt enz en tot nu toe vind ik het echt een top ding. Ik kan iedereen die overweegt een laserprinter te kopen echt aanraden om eens serieus 2de hands te gaan kijken.

Ik heb gekeken naar de fuser die er helemaal smooth uitzag en wat testprints bij die man gemaakt om te kijken of die op het eerste gezicht er goed uitzag.

(Ik maak deze reply zodat het topic compleet wordt en nuttiger wordt voor iemand die de search gebruikt en bij dit topic terecht komt.)

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Heb zelf een 6l gekocht, 2dehands. Kosten: 60 euri. Heel tevreden over. Tips voor nog meer kopers: Pakt ie geen 2 (of 60) velletjes tegelijk, zit de toner nog lekker vol, en idd testprints. En niet 1, maar 10. Achter elkaar. En kijken of ze allemaal goed zijn. Er kan zo veel aan de hand zijn wat je op de 1e print niet ziet.

edit:
Had je laatste post niet gelezen

Verwijderd

Op mijn werk zijn ze overgestapt op multimachines.
Nu had ik de mogelijkheid om een overbodige laserprinter van mijn werk te kopen.
Een HP 2200dtn die nog geen 3jaar oud is, voor 100 euro.
Maar ik kon ook kiezen voor een HP Laserjet 6P die 7 jaar oud is, voor 15 euro.

Uiteindelijk heb ik voor de 2200 gekozen op basis van:
- leeftijd
- visuele staat (extern en intern)
- mogelijkheden (dubbelzijdig printen, ingebouwde jetdirectbox)
- 2 laden 250 en 500 vel
- een redelijk volle tonerkit

Wat een top-apparaat _/-\o_ met dank aan mijn werkgever _/-\o_

• Fire69
  • Laatst online: 18:17
Tja, die 2200 is dezelfde serie als een 6P, maar dan 2 (of zelfs 3) modellen verder.
Die 6P had heeel vaak problemen, dus dat had wel een miskoop geweest.

Iig, veel success met je nieuwe printer. :)
Pagina: 1