[Dell] niet OCen, geen andere kast?

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-08 04:20
Ik heb sinds een half jaar een Dell 8300 met daarin een 3.0 prescott.
Ik zou deze graag willen overclocken, maar Dell is zo vriendelijk geweest om voor mij al een vaste FSB in te stellen (dank je wel DELL :( )
Ik ben niet van plan om mijn bios naar een intel bios te flashen, omdat dit gewoon te riskant is. Is er dan echt geen enkele mogelijkheid om mijn dell een beetje sneller te laten lopen?

Ook wil ik een andere kast, aangezien die kasten van DELL echt BUD zijn. Ik heb al een nieuwe mooie heatsink gevonden, aangezien die airduct lelijk is en DELL geen enkele mogelijkheid geeft om een enkele casefan erin te bouwen.
Ook heb ik gelezen dat DELL met zijn moederborden heeft liggen prutsen op een manier dat de gaatjes op een andere plaats zitten als op normale ATX borden, is dit waar?? Al met al vind ik dat dell eigenlijk gewoon kut is, en wil daarom zo snel mogelijk het een en ander veranderen.

Mijn vragen dus:
1 Hoe kan ik mijn cpu OCen, als dat mogelijk is? (er moet toch een manier zijn? :'( )
2 Zitten die gaatjes op de juiste plaats om hem in een ander kast in te bouwen?

Ik heb al heel lang gezocht op google en op GOT, maar ik kon niet een bevredigend antwoord vinden. Wie O wie kan mij helpen??

Het moederbord heeft trouwens als typenummer: 0W2562

Zou iemand mij kunnen vertellen wie de fabrikant is?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Is er dan echt geen enkele mogelijkheid om mijn dell een beetje sneller te laten lopen?
Voor jou is de enige optie SoftFSB eigenlijk, voor de rest zijn al die OEM-machines en zeker Dell gewoon erg lastig te overclocken. Als je echt serieus wil gaan overclocken, moet je ook de hardware er ook voor te pakken krijgen, zo is het nu eenmaal :)

LinkedIn
Instagram

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:34
of CPUFSB, dan moet je wel even op zoek naar je PLL, ALS die al in staat is om van FSB te veranderen. Zie voor meer info de link die ik geef.
waarom heb je eigenlijk een Dell genomen als ik vragen mag :? Het zijn prima computers, maar als je 'm niet meer wil, mail maar :)

[ Voor 28% gewijzigd door 0siris op 05-10-2004 16:18 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

mocht je hier en daar nog wat luttele euro's hebben liggen, dan koop je samen met je kast toch meteen een nieuw mobo (Abit)?? is geen oplossing voor het probleem, maar wel een goed alternatief... :/

MSI GX660R for the win!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-08 04:20
uberotto2086 schreef op 05 oktober 2004 @ 16:06:
mocht je hier en daar nog wat luttele euro's hebben liggen, dan koop je samen met je kast toch meteen een nieuw mobo (Abit)?? is geen oplossing voor het probleem, maar wel een goed alternatief... :/
Dat weet ik, maar dan moet ik een nieuwe kast een nieuw mobo en een nieuwe heatsink+fan enzo, daar begin ik niet aan. Ik heb toch gewoon een mobo, hij moet het gewoon GVD doen, KUTdell.

Verwijderd

paazei schreef op 05 oktober 2004 @ 16:25:
[...]

Dat weet ik, maar dan moet ik een nieuwe kast een nieuw mobo en een nieuwe heatsink+fan enzo, daar begin ik niet aan. Ik heb toch gewoon een mobo, hij moet het gewoon GVD doen, KUTdell.
Wie heeft die Dell gekocht en niet erbij nagedacht wat eventueele nadelen zouden zijn......................juist ;)

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:12

Beaves

Usque ad Finem

[...]

Ja hoor, je had gewoon beter moeten nadenken voordat je iets kocht. Je kan Dell wel gaan uitschelden maar dat heeft weinig nut, je kan beter met jezelf beginnen.

OEM's zullen wel gek zijn, als ze overklokken mogelijk maken gaan al die wannabee tweakers bellen als ze weer eens te ver zijn gegaan.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

[...]

offtopic:
Letten we een btje op het taalgebruik?? :9

je hoeft niet opnieuw een heatsink + fan te kopen 8)7
losmaken, pasta verwijderen met wasbenzine, en ook HEEL voorzichtig met een wattenstaafje van je cpu, en vervolgens de hele zooi weer op je nieuwe mobo planten :/

MSI GX660R for the win!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vind Dell kasten juist heerlijk, vooral de stilte. Die ga je missen als je aan zelfbouw gaat doen.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Idd.. die fanduct en gebrek aan ruimte voor extra fans zijn juist de kracht van Dells en sjah OCen zullen de meeste Dell-klanten ook geen behoefte aan hebben Als je een tweakable PC wil dan moet je gewoon geen Dell kopen, dat zou je toch moeten weten :)

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
En waarom is het zo slecht, op deze manier verhinderd Dell dat men met z'n apparatuur gaat "kloten" en daardoor meer service-calls krijgt (over iets dat men zelf veroorzaakt).

Ik heb jaren een Dell P3 800 gehad (en nog steeds als 2e pc) en die is zo stabiel als maar kan zijn met Windows (2000).

Een IBM, Packard Bell, NEC, HP, Compaq machine kun je ook niet overklokken, zijn die daarom ook allemaal "kut" ?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Flashen naar een Intel bios helpt ook niet aangezien Intel ook geen overclocken toelaat. En waarom een andere fan enz :? De standaard fans zijn goed en lekker stil. En de airduct is wellicht niet mooi, maar wel effectief. Dell heeft verder gewoon ATX borden (als je een tower hebt) En het spul is lekker stabiel maar niet tweakable, doe je niets aan. En als je wel wilt tweaken moet je geen merk pc kopen :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat is dit nou voor zinloze rant tegen Dell :?

Je koopt een Dell, dan weet je van tevoren dat je niet een OC-wonder in huis haalt. Dat jij zo'n bak koopt is geheel je eigen verantwoordelijkheid.

'KUTdell' roepen hiervoor is onterechte geflame, en daar hebben we op GoT geen enkel behoefte aan :/

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.