KLYSMA De moeite waard of niet??

Pagina: 1
Acties:
  • 872 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben benieuwd of iemand hier ervaringen mee heeft en of hij/zij dit wil delen in dit forum met anderen. Men zegt dat zich ook soorten slakken leven in onze darmen?? Krijg er een vreemd gevoel bij! Het lijkt mij persoonlijk wel iets om het uitteproberen maar alvorens ik dit doe, zou ik toch wat ervaringen willen lezen.

Iemand ooit een Klysma gehad of die hij kent?

Ben benieuwd wat de reacties zullen zijn.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-07 22:12

GeeBee

Oddball

Slakken als in restanten ja, niet als beestjes hoor. Vgl (hoog)ovens.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 15:45:
Ik ben benieuwd of iemand hier ervaringen mee heeft en of hij/zij dit wil delen in dit forum met anderen. Men zegt dat zich ook soorten slakken leven in onze darmen?? Krijg er een vreemd gevoel bij! Het lijkt mij persoonlijk wel iets om het uitteproberen maar alvorens ik dit doe, zou ik toch wat ervaringen willen lezen.

Groeten
Gisteren TV gekeken zeker...
Overigens krijg je met een klysma een lintworm er echt niet uit hoor :+

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-07 13:05

André

Analytics dude

Volgens mij heb je afgelopen zondag Reportage gezien en dat programma waar al die BN'ers een klysma kregen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 15:45:

Groeten
ik heb er geen ervaringen mee, maar zover ik weet worden door dat klysma je darmen gezuiverd :)

offtopic:
doet me denken aan een verhaal dat mijn geschiendenis leraar vorig jaar vertelde: een ondervragings metode van de gestapo; een tuinslang in je gat duwen :X :X

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.rtl.nl/programma/pattysfort/quiz/ :X

Ik zie de link "klysma-W&L" niet echt, btw...

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120557

Als er restanten van voedsel tot St. Juttemis in je darmen blijven wonen zou je snel dood zijn.
Ontslaktherapieen zijn derhalve onzinnig, en ze zijn nog duur ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caipirinha
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

Voor een operatie geven ze meestal zo´n ding om te zorgen dat je darmen leeg zijn voor ze in je gaan snijden. Water en fosfaat erin en je loopt binnen 10 minuten leeg. Meer dan je darmen leegmaken doet het volgens mij ook niet. Mijn mening is: niet doen tenzij er een medische noodzaak is.
Ik zou er wel wat wetenschappelijks over willen zeggen maar dat lukt niet erg.

No self-respecting engineer should have to close a game to run a circuit simulation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

caipirinha schreef op 05 oktober 2004 @ 16:56:
Voor een operatie geven ze meestal zo'n ding om te zorgen dat je darmen leeg zijn voor ze in je gaan snijden. Water en fosfaat erin en je loopt binnen 10 minuten leeg. Meer dan je darmen leegmaken doet het volgens mij ook niet. Mijn mening is: niet doen tenzij er een medische noodzaak is.
Klopt, een vriend van me moest eergisteren zo'n ding gebruiken omdat hij de dag erna geopereerd werd. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-07 22:12

GeeBee

Oddball

caipirinha schreef op 05 oktober 2004 @ 16:56:
Voor een operatie geven ze meestal zo´n ding om te zorgen dat je darmen leeg zijn voor ze in je gaan snijden. Water en fosfaat erin en je loopt binnen 10 minuten leeg. Meer dan je darmen leegmaken doet het volgens mij ook niet. Mijn mening is: niet doen tenzij er een medische noodzaak is.
Het lijkt me dan ook slecht voor je darmflora.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Het lijkt mij niet gezond als het laatste stuk van je darmen een hele tijd (hoe lang duurt het van mond tot kont?) niets te doen hebben.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06-2024

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Klysma's, handig als je geobstipeerd bent maar niet om zomaar voor de lol te gebruiken. Zo'n klysma wordt namelijk meestal op dokters voorschrift gebruikt bij obstipaties of voor een operatie zoals enkelen hierboven al beschreven.

Ik begrijp echt niet waarom mensen er voor kiezen om voor de lol een zeep oplossing in hun **rs te spuiten. :?

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:20

DinX

Motormuis

GeeBee schreef op 05 oktober 2004 @ 21:28:
[...]

Het lijkt me dan ook slecht voor je darmflora.
Daar schiet niet veel meer van over dan denk ik.
Zo was er een maand of 2 geleden een reportage op tv over een zuiveringskuur van 5 dagen. Die mensen kregen toen niks te eten tijdens die 5 dagen. Hoogstens een tasje boullion soep. En elke dag moesten ze zelf een lavement zetten.

Van die mensen hun darmflora bleef niks meer over. Ze moesten de laatste dag dan ook terug een lavement doen, maar dan met een stof (bacterien) erin zodat hun darmflora terug op peil kon komen.

Zij deden het wel om heel hun lichaam te zuiveren. Maar dat kwam dan niet enkel door die lavementen, maar ook door het niet eten.

[ Voor 10% gewijzigd door DinX op 05-10-2004 21:36 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Kramers schreef op 05 oktober 2004 @ 21:35:
Klysma's, handig als je geobstipeerd bent maar niet om zomaar voor de lol te gebruiken. Zo'n klysma wordt namelijk meestal op dokters voorschrift gebruikt bij obstipaties of voor een operatie zoals enkelen hierboven al beschreven.

Ik begrijp echt niet waarom mensen er voor kiezen om voor de lol een zeep oplossing in hun **rs te spuiten. :?
Bedoel je niet constipatie? ;)

Is dit niet meer een SG topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06-2024

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Ivo schreef op 05 oktober 2004 @ 21:52:
[...]

Bedoel je niet constipatie? ;)
nee.

Ik bedoeld obstipatie maar het is bijna hetzelfde hoor. ;)
Is dit niet meer een SG topic?
Overigens hier wel helemaal mee eens.

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resistor schreef op 05 oktober 2004 @ 21:35:
Het lijkt mij niet gezond als het laatste stuk van je darmen een hele tijd (hoe lang duurt het van mond tot kont?) niets te doen hebben.
Vaak is dat juist wel gezond; mensen waarvan de darmen (bijv. door een ontsteking of kanker) te erg overhoop liggen kunnen voor de periode van een of enkele jaren een stoma krijgen, zodat de darmen kunnen herstellen.

Ook (sap)vasten schijnt gezond te zijn als opschoonactie.

O ja, tussen mond en kont zitten niet alleen darmen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Tjah, dit hoort natuurlijk niet in W&L thuis. Voor jou is er nog geen plaats op Gathering of Tweakers voor dit soort topcs.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.