Ik heb 2 harde schijven van Maxtor ( 20 - 80 gb) en ik gebruik de grote voor films en muziek. Als ik via Pinnacle studio mijn camerabeelden op de grote schijf wil plaatsen dan geeft het programma een signaal dat die schijf te langzaam is om die beelden te kopieren( test 20 gb-schijf: leessnelheid 22206kb/sec-schrijfsnelheid 11425kb/sec / test 80 gb-schijf: leessnelheid 1897kb/sec - schrijfsnelheid 1989kb/sec) . Het moet een minimale lees-schrijf snelheid hebben van 4444kb/sec. Ik heb dat programma verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar er is geen verbetering opgetreden en een aantal maanden geleden heb ik nog een dvd gemaakt via Pinnacle op die schijf. Wat is er aan de hand met die 80-gb schijf????
ps.: 4 weken geleden heb ik een gepartitioneerde stuk ( C-schijf ) geformatteerd en Windows XP opnieuw geinstalleerd en vanaf dat moment heb ik problemen. Ik heb het ook geprobeerd met Adobe Premiere 6.5 maar dan is het beeld te schokkerig en de audio is "zingt" en bestanden kopieren naar een andere map op diezelfde schijf duurt 10x langzamer dan als ik dat doe met die 20 gb - schijf.
ps.: 4 weken geleden heb ik een gepartitioneerde stuk ( C-schijf ) geformatteerd en Windows XP opnieuw geinstalleerd en vanaf dat moment heb ik problemen. Ik heb het ook geprobeerd met Adobe Premiere 6.5 maar dan is het beeld te schokkerig en de audio is "zingt" en bestanden kopieren naar een andere map op diezelfde schijf duurt 10x langzamer dan als ik dat doe met die 20 gb - schijf.