- gebruik parameterized queries, dan heb je geen last meer van datum-conversie-problemen...
Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!
Volgens mij moet je icm acces (ook) enkele quotes om de datums heenzetten
[ Voor 1% gewijzigd door j_du_pee op 05-10-2004 15:03 . Reden: rekenfoutje weggepoetst O-) ]
kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord
Geeft hetzelfde resultaat. Nog steeds word een record met datum 1-4-2004 gewoon meegenomen.
Ik heb gezocht naar dat 'parameterized queries' maar dat vind ik nog steeds wazig, kan ik deze query aanpassen zodat hij 'parameterized' is of moet ik dan mbv. access een query maken of zo?
Het rekenen met data wordt op deze manier zo ontzettend veel eenvoudiger, met name de queries worden onnoemelijk simpel.
Het is mischien iets om mee te nemen.
=edit=
http://kennisbank.brinkster.net/includes/dtc.txt
Dit is de functionset met alle bewerkingen, voordat je iets met de timestamps (DTC's) gaat doen, moet je eerst DTCinit aanroepen (pas daar ook nog wat varretjes aan zoals de session.lcid) en de TimeOffset-constante naar behoeve aanpassen (ik wijk 6 uur af van de servertijd).
De huidige datum naar DTC zetten: RealDate_to_DTC(now())
De huidige tijd naar DTC zetten: RealTime_to_DTC(now())
De huidige datum/tijd naar DTC omzetten: RealDateTime_to_DTC(now())
Van DTC naar tijd: DTC_to_RealTime([dtcparam])
Van DTC naar datum: DTC_to_Realdate([dtcparam])
En formatfunctie: DTCFormat([dtcparam],"mm-dd-yyyy")
[ Voor 42% gewijzigd door sopsop op 05-10-2004 16:31 ]
Werkt SQL dat altijd met de amerikaanse datum, of ligt dit aan de IIS die ik gebruik?
Ik weet het niet. Het is niet de oplossing maar het werkt nu en voor die paar (40) werknemers zal het voorlopig wel voldoen.
@boppert bedankt voor het aanbod, maar om voor één query jou functieset te gebruiken gaat me toch iets te ver...
Je kunt dit oplossen door een session.LCID te doen naar de instelling die de access database vraagt. Er zijn ook genoeg datum formatting functions om ervoor te zorgen dat je datum altijd in de juiste format naar de database word geschreven.
Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...
Ondanks een NL server, NL access DB, LCID enz enz blijft je tegen problemen aanlopen met datum in nl-notatie (dd-mm-jjj) zodra je in SQL iets gaat doen. Dit werkt altijd met mm-dd-yyyy
Ik heb dit toen opgelost door altijd met mm-dd-yyyy te gaan werken in de DB. Op t moment dat ik ergens een datum wil afbeelden op me scherm of dergelijke haal ik deze op met month(objRS(datum)), day(objRS(datum)) en year(objRS(datum)) en plak deze op de NL manier aan elkaar in een string of dergelijke.
functies van month e.a staan uitgelegd op http://www.w3schools.com/vbscript/vbscript_ref_functions.asp
[ Voor 3% gewijzigd door bgrr op 06-10-2004 09:39 ]